پدرام پاک آیین روز یکشنبه در شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با شعار نشاط خبری برای رونق تولید اظهارداشت: ادبیات نقد و گفت و گو در کشور نیازمند ارتقاء است زیرا با این ۲ شاخص می‌توان به پیشرفت، اصلاح و توسعه همه جانبه را رقم زد.

 وی افزود: فقر ادبیات در حوزه روابط عمومی به چالشی در این عرصه مبدل شده است و در این زمینه کمبود شناخت معرفتی نیز وجود دارد.

مدیر روابط عمومی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیلی از مدیران کارکرد صحیح روابط عمومی را نمی‌دانند و اهمیت این موضوع را درک نکرده‌اند و در نظام آموزشی، کارکرد آموزش این رشته نیز به درستی انجام نشده است.

پاک آیین ادامه داد: ما تفسیر کارکردهای درست در سطح روابط عمومی‌های برتر در جهان را به درستی درک نکرده‌ایم و در نظام آموزشی به درستی نتوانسته‌ایم برخی از مدیران را تربیت کنیم.

وی اضافه کرد: در بحث سطوح دروس دانشگاهی، آنقدر سطح سرفصل ها بالا نیست که ما بتوانیم مدیران باسابقه و باتجربه را تربیت کنیم و این امر نیازمند ارتقای حوزه فنی و مهارتی است.

 این مدرس روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید اصول کارکردی خود را به درستی بشناسند و ارزیابی دقیق از مهارت‌ها داشته باشند.

پاک آیین افزود: شناخت بخش‌های مختلف ادبیات از جمله شعر و نوشتن بیانیه و اخبار از جمله توانایی هاییست که باید روابط عمومی به آنها به خوبی واقف باشد تا بتواند جایگاه درست خود را در سازمان باز یابد.

مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارزیابی دقیق از مهارت‌ها باید جای خود را به کارکرد سنتی بگیرد تا ما بتوانیم جایگاه روابط عمومی در سطح کشور به بالاترین سطح خود برسانیم.

وی تاکید کرد: رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی هیچ‌گاه نمی‌توانند کارکرد رسانه‌های رسمی را در اختیار بگیرند و هیچ وقت نمی‌توانند جای آنها را پر کنند.

پاک آیین افزود: جایگاه روابط عمومی و همچنین اخبار و اطلاعات از آن همه مردم است و در این خصوص باید شفافیت و پاسخگویی به بهترین شکل وجود داشته باشد.

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی گفت: سهم و نقش روابط عمومی‌ها در اداره کشور باید بالا برود و ادبیات حقوقی این بخش باید به رسمیت شناخته شود.

وی با بیان اینکه صنفی‌گرایی در جهان کنونی مثبت است اظهارداشت: اما باید این نکته را در نظر داشت که حرفه‌ای گرایی باید قبل از تشکیل صنف وجود داشته باشد.

شصت و نهمین گردهمایی انجمن فرهنگی روابط عمومی استان اصفهان با حضور ۲۰۰ تن از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف این منطقه در مرکزشهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.