عباس بلانیان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری دومین جشنواره "نخل و آفتاب" در خور و بیابانک در گفت و گو با ایرنا افزود: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آیین‌ها و رسوم فراموش شده این شهرستان است.

وی ادامه داد: با برگزاری این جشنواره‌ها، سنت‌ها و آیین‌های فراموش شده زنده می‌شود و از این طریق و در جهت اقتصاد و اشتغال پایدار در منطقه می‌توان بسیاری از حرفه‌ها و هنرهای وابسته به صنایع نخل را توسعه داد.

فرماندار خور و بیابانک افزود: این جشنواره‌ها که با هدف توسعه گردشگری شهرستان صورت می گیرد باید ادامه یابد.

بلانیان خاطرنشان کرد: این شهرستان از قابلیت‌های کم‌نظیر گردشگری برخوردار است و برپایی جشنواره‌ها در جهت رسیدن به اهداف توسعه گردشگری نقش مهمی دارد.

وی توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، کارآفرینی در حوزه محصولات دامی و باغی، رونق اقتصاد بومی و محلی و نقش محصولات صنایع معدنی و توانمندسازی زنان با هدف مشارکت اجتماعی آنان از مهمترین اهداف برپایی جشنواره نخل و آفتاب اعلام کرد.

فرماندار خور و بیابانک افزود: در این جشنواره غرفه‌هایی با تولیدات صنایع دستی، معدنی، کشاورزی و محصولات وابسته به نخل، آثار فرهنگی و غذاهای سنتی به نمایش گذاشته شده است.

به گفته بلانیان، برگزاری مسابقه بالارفتن از نخل، چیدن خرما، پخت غذاهای سنتی، اجرای زنده هنر کرباس‌بافی، شترسواری و بازدید از روستاهای مصر و فرحزاد، مهرجان، گرمه و ایراج، آثار تاریخی و قابلیت‌های گردشگری شهرستان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

به گزارش ایرنا، دومین جشنواره نخل و آفتاب با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی خور و بیابانک، امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

در این جشنواره 2 روزه آثار هنرمندان شهرهای خور، جندق و فرخی و روستاهای گرمه، مهرجان، مصر و دیگر مناطق هدف گردشگری ارائه شده است.

این جشنواره تا فردا در بوستان معین شهر خور و روستاهای مصر، مهرجان ، گرمه و ایراج برای بازدید علاقه مندان دایر است.

خور و بیابانک دارای نعمت‌های فراوان طبیعی و خدادادی است و برگزاری جشنواره‌های مختلف از ظرفیت‌های این شهرستان‌ کمک شایانی به شناسایی و توسعه اقتصادی و اشتغال افراد منطقه دارد.

شهرستان کویری خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر مربع وسعت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.