اصغر نورالله زاده روز پنجشنبه در آیین آغاز به کار جشنواره انار در روستای سید علی اکبر شهرضا  با قدردانی از بانیان برگزاری این رویداد اقتصادی افزود:  انار به عنوان مزیت رقابتی منطقه است و این صندوق آمادگی دارد که نقشش را در تکمیل زنجیره ارزش این محصول به نحو مناسب ایفا می‌کند.

وی ایجاد کارگاههای فرآوری از جمله رب، بسته‌بندی، لواشک انار را نیاز ضروری منطقه دانست و اظهارداشت :  برای ارایه این محصولات فرآوری شده باید  یک برند مشترک درست شود تا همه آنها با آن برند در داخل و خارج عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد : ایجاد یک واحد تحقیقات و توسعه نیاز محصول انار شهرضاست تا روی تنوع محصولات فرآوری کار کند و حتی هر سال یک نوع محصول فرآوری جدید ارایه کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور سردخانه و پایانه فروش را نیاز دیگر این شهرستان برشمرد و  ادامه داد :  این صندوق به سرمایه گذاران ایجاد این واحدها در صورت ارایه طرح  تامین مالی می کند.    

نورالله زاده تصریح کرد: در این بخش هیات اجرایی باید سالانه در برگزاری جشنواره، برترینهای منجمله بخشهای تولید، صادرکننده  و بسته‌بندی انار را انتخاب کند و این صندوق در اهدای جوائز این برترینها مشارکت می‌کند.

وی اضافه کرد : نکته مهم دیگر این که در این شهرستان باید طوری برنامه ریزی کرد تا محصولاتی بر پایه انار نظیر بستنی انار و شیرینی انار تولید و عرضه شود.

وی ادامه داد : با تحقق این موارد صنعت گردشگری در شهرستان شهرضا رونق می یابد و کنار آن واحدهای  بوم گردی، رستوران داری، اقامتگاهها شکل می گیرد که این صندوق به سرمایه گذاران دارای ایده در این بخش نیز تامین مالی خواهد کرد.

موسی هاشمی عضو دبیرخانه جشنواره انار ایجاد اشتغال و صنایع تبدیلی و فرآورده خبری را از اهدف برگزاری این جشنواره برشمرد و گفت : محصولات انار روستای سید علی اکبر در 50 غرفه به گردشگران و بازدیدکنندگان ارایه شده است.

به گفته وی  سالانه  16 تن انار در شهرستان رضا به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برداشت می‌شود.

این جشنواره برای  دومین سال برگزار شده است.

شهرستان شهرضا در 80 کیلومتری اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.