فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز چهارشنبه  به ایرنا گفت:  از متخلفان دستگیر شده در مناطق حفاظت شده این استان سه قبضه سلاح غیرمجاز ، ۱۶ قبضه سلاح مجاز ، یک قبضه سلاح جنگی ،انواع فشنگ ، ۷ دستگاه دوربین چمشی، تور ماهیگیری، چاقو، یک دستگاه پروژکتور، یک قایق بادی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

 مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: در این مدت همچنین به ۴۹ مورد صید غیر مجاز آبزیان ، ۵۶ مورد شکار غیرمجاز پرندگان  و ۱۱ مورد شکار غیرمجاز پستانداران رسیدگی و برخورد قانونی شد.

وی تعداد شروع به شکار متخلفان شکار و صید شناسایی شده  را ۶ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت یک راس بزغاله وحشی نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تعداد تخلف شکار و صید را در یک ماه گذشته ۲۲ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت ۲۵۱ اخطاریه‌های زیست محیطی توسط یگان حفاظت محیط زیست صادر شد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، سه پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

استا اصفهان استناد تعاریف مندرج در متن قوانین مربوطه، این مناطق یک زیست بوم طبیعی فعال است و پشتوانه حفاظت از ذخایر طبیعی کشور محسوب می شود و هرگونه برداشت و شکار در آنها ممنوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.