منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۴۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض هم به سیل‌زدگان استان اعطا شده است، اظهار داشت: همچنین حدود ۵۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران سال ۹۷ به‌منظور بازسازی و تعمیر سه هزار و ۷۴ واحد مسکونی اختصاص یافت که تاکنون ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

به گفته وی، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در قالب وام ۴۰ میلیون تومانی با بازپرداخت 5 درصد و بصورت ۱۵ ساله برای مقاوم‌سازی هر واحد مسکونی فرسوده پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: سهمیه استان اصفهان در بخش بهسازی مسکن روستایی، امسال ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد است که پرونده واحدهای روستایی پس از تکمیل به بانک‌های عامل معرفی می‌شود.

وی گفت: این تسهیلات به مالکان واحدهای روستایی و شهری (زیر ۱۲ هزار نفر) که اقدام به نوسازی و تخریب و بازسازی واحدهای مسکونی خود کنند، پرداخت خواهد شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: به هر واحد مسکونی در شهر و روستاهای استان هشت تُن سیمان رایگان معادل(۱۶۰ کیسه) نیز اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: تسهیلات این طرح با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروز به روستاییان ارائه خواهد شد.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به پرداخت ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل استان تصریح کرد: این میزان تسهیلات پرداختی در مجموع سه هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده ناشی از سیل را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری، یکهزار و ۷۵۲ واحد روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است.   

بارش باران و جریان سیلاب، ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی استان اصفهان خسارت زد.
از این تعداد، پنج هزار و ۷۷۶ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.
از تعداد یاد شده ۲ هزار و ۲۲۳ واحد، تخریبی محسوب می شوند و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد هم نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خور و بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دیدند.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.