علی مبشری شنبه به مناسبت روز وقف در گفت‌وگو با خبرنگاران اردستان اظهار داشت: تعداد ۴۹۶ رقبه انتفاعی و یک‌هزار و ۲۱۱ رقبه منفعتی و متصرفی در این شهرستان وجود دارد اما بیشتر افراد و بهره‌برداران این عرصه‌های وقفی، به درستی حق وقف را پرداخت نمی‌کنند. 

وی با اشاره به پیگیری موضوع افزود: اگر شخصی هم خود را با عنوان متولی موقوفه به دستگاهی معرفی کرد، نباید بپذیرند زیرا ملاک تولیت، اداره اوقاف یا حکم قضائی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان با اعلام آمادگی برای استفاده عمومی از عرصه‌های وقفی حوزه شهری بیان کرد: می‌توان در صورت نیاز دستگاه‌های خدماتی، فرهنگی و آموزشی عرصه‌هایی را به روش استیجاری در اختیار آنها قرار دهیم.

وی در ادامه به ثبت چهار وقف جدید در سال‌جاری اشاره کرد و از مردم اردستان خواست تا از این صدقه جاری استفاده کرده و در صورت داشتن توانایی مالی بخشی از اموال خود را وقف کنند.

مبشری یادآور شد: تاکنون ۵۴۷ فقره سند مالکیت برای موقوفه‌ها و برای ۱۲۷ رقبه سند تک برگی گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امسال در کنار صدور تعداد ۱۰ فقره سند برای بقعه‌های متبرکه اردستان، ۲۰ فقره سند دفترچه‌ای به تک برگی تبدیل شد و ۶۰ پرونده صدور سند مالکیت برای موقوفه‌ها نیز در حال پیگیری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان روضه‌خوانی، پرداخت هزینه درمان بیماران، تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان، اطعام نیازمندان، ترویج سیره اهل بیت (ع) و علوم قرآنی، ترک اعتیاد، دانش‌آموزان، طلاب و سالمندان، بی‌سرپرستان، ساخت مسجد، مصحف شریف قرآن و تامین هزینه زائران را از جمله نیت‌های واقفان نیک اندیش عنوان کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان با برخورداری از ۶۴  امامزاده، ۹۸۳ بقعه متبرکه و رقبه، ۳۲۱ موقوفه، ۳۰۸ مسجد و حسینیه در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.