محمد قربانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی نقش شایانی در افزایش مهارت بازیکنان و بهبود وضعیت تیم‌ها و حضور موفق در رویدادهای کشوری خواهد داشت.

وی ادامه داد: این رشته هم اکنون در استان اصفهان از وضعیت خوبی برخوردار است و بیشترین تعداد مربی و داور را در مقایسه با سایر استان‌ها داریم، با این حال برای پیشرفت باید از دوره‌های آموزشی بیشتری بهره ببریم.

رییس کمیته اسپوکس اصفهان  جذب حامی مالی را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها، تامین امکانات مورد نیاز برای ورزشکاران سخت شده است، علاوه بر اینکه منابع مالی کمیته و هیات نیز با محدودیت روبروست، به همین دلیل باید بتوانیم از ظرفیت‌های فعالان اقتصادی استفاده کنیم.

قربانی خاطرنشان کرد: در صورتی که مسابقات این رشته ورزشی از طریق تلویزیون پخش شود حامیان مالی برای تامین بخشی از هزینه‌ها ترغیب می‌شوند و این امر کمکی به ورزش مذکور خواهد بود.

وی به مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در اردبیل اشاره و تصریح کرد: این رقابت‌ها هشتم تا دهم این ماه در ۲ بخش بانوان و آقایان و در تمامی رده‌های سنی برگزار خواهد شد.

رییس کمیته اسپوکس هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان افزود: ۲۶ اسپوکس کار از استان در این دوره حاضر خواهند شد تا بخت خود را برای پوشیدن تیم ملی بیازمایند.

قربانی اظهارداشت: امید به کسب سهمیه تیم ملی در تمامی رده‌های سنی بانوان و آقایان وجود دارد و  با پشت سر گذاشتن دوره‌های تمرینی مستمر، آمادگی بازیکنان افزایش یافته است.

رشته ورزشی اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت دارد، این رشته که در ایران از زیر مجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی به شمار می‌رود، برای اولین بار توسط محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی) در سال ۱۳۹۰ در کشورمان پایه گذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.