مهدی اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش‌آموزان در ۳۰ نوبت و در هر مرحله تا هشت دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام‌ می‌شوند.

وی ادامه داد: اعزام دختران در قالب ۱۲۰ دستگاه اتوبوس از ۱۴ آبان ماه تا ۱۸ آذرماه امسال و اعزام پسران در قالب ۸۵ دستگاه اتوبوس از هشتم بهمن تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری صورت خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اظهارداشت: سال گذشته ۱۳ هزار دانش‌آموز و در سال‌های دورتر دست کم ۳۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌ نور اعزام شدند.

وی با اشاره به کاهش تعداد دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهیان‌نور در سال‌های اخیر تصریح کرد: مستندسازی‌ها و به تصویرکشیدن این اردوها به وسیله صدا و سیما با هدف تعمیق‌ بخشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد انتظار ماست.

اسماعیلی تاکید کرد: برخی دانش‌آموزان محروم به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها نمی‌توانند در این اردوها شرکت کنند و از طرفی هزینه‌هایی که در مناطق عملیاتی برای کیفیت بخشی به اردوهای راهیان‌نور باید انجام شود انتظار می‌رود بخشی از هزینه‌های مالی دانش‌آموزان کم‌برخوردار و محروم تامین شود.

وی با بیان اینکه نیمی از هزینه‌های این اردوها توسط قرارگاه راهیان‌نور و سازمان بسیج دانش‌آموزی و نیم دیگر نیز توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود گفت: در اردوی امسال سهم پرداختی هر دانش‌آموز ۹۰ هزار تومان برآورد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۰۵ اتوبوس اعزامی به راهیان‌ نور ۸۲۰ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد که ۷۱۷ میلیون تومان از این مبلغ از سوی دانش‌آموزان و مابقی نیز توسط منابع دیگر مانند آموزش و پرورش، خیران و بخش مشارکت‌های سایر سازمان تامین‌ می‌شود.

وی کل هزینه‌ برگزاری راهیان‌نور امسال را دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان دانست و اضافه کرد: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از هزینه‌ها توسط بسیج دانش‌آموزی پرداخت می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ۶۰۰ نیرو به عنوان مربی دانش‌آموزان را در اردوهای اعزامی به مناطق عملیاتی همراهی می‌کنند، از سایر نهادها و دستگاه‌ها خواست تا آموزش و پرورش را در تهیه بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان اعزامی به اردوی راهیان‌نور یاری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: هرساله به منظور رفع مشکلات و کاستی‌ها، این اردوها در سه نوبت آسیب‌شناسی و نیز نظرسنجی می‌شود.

وی راهیان‌نور را اردوهای فرهنگی و هدفمندی خواند که با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی و اردوگاه راهیان‌نور کشور برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

اسماعیلی همچنین آشنایی نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا، القای اصل خودباوری، اعتمادبه نفس و مسوولیت‌پذیری با تاکید بر الگوهای دانش‌آموزی سال‌های دفاع مقدس، تجدید خاطرات حماسه‌های رزمندگان، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا، مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگودهی، تبیین عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران و فرهنگ و بیان ارزش‌های دفاع مقدس را از اهداف کیفی این اردوها عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.