جعفر قیصری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته 16 درصد از بودجه  این شهرک به منظور حمایت‌های مالی مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور تخصیص یافت که امسال به 27 درصد می‌رسد.

وی بدون اشاره به میزان بودجه امسال شهرک، اظهارداشت: حمایت‌های مستقیم شامل توانمندسازی، طرح‌های صنعتی‌سازی، توسعه فناوری، ایده‌محوری و نیمه صنعتی‌سازی است.

قیصری با بیان اینکه سال گذشته حدود 32 درصد از بودجه شهرک به حمایت‌های غیر مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور تخصیص یافت، ادامه داد: امسال سهم این حمایت‌ها به 47 درصد می‌رسد.

وی حمایت‌های غیر مستقیم را شامل مشاوره، آموزش، شرکت در نمایشگاه‌ها، زیرساخت ها، شبکه اینترنت و فضای کاری عنوان کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: امسال دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توجه ویژه‌ای به بخش پارک های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور داشتند و بودجه آن تا 70 درصد نسبت به پارسال افزایش یافت.

وی با اظهار امیدواری از تحقق افزایش بودجه، اضافه کرد: ما حق نداریم بودجه اضافه شده را صرف هزینه‌های جاری کنیم بلکه تعهداتی در حمایت از شرکت‌ها داریم که باید انجام دهیم.

قیصری با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مانند سایر دستگاه‌های دولتی با محدودیت‌های مالی به دلیل شرایط خاص اقتصادی، مواجه است، اظهار داشت: تلاش کردیم تا از بودجه‌های هزینه‌ای کاسته و برای ایجاد زیرساخت‌ها استفاده شود.

وی مهمترین انتظار مسئولان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و فعالان دانش‌بنیان در این استان از دولت و سازمان برنامه و بودجه را ابلاغ و تخصیص هرچه زودتر بودجه های پیش‌بینی شده اعلام کرد تا بتوانند طبق برنامه ریزی‌ها پیش روند.

قیصری تاکید کرد: افزایش این میزان بودجه تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال و تولید فناوری شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خواهد داشت.

اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد و در زمان حاضر ۵۱۹ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این شرکت‌ها با گردش مالی یکهزار و 470 میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.