رضا شفیعی عصر یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این متخلفان شب گذشته در محدوده جنگل‌های دست کاشت تاغ منطقه شمال سفیدشهر از توابع این شهرستان با همکاری ماموران نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۲۰۰ کیلوگرم چوب تاغ همراه با اره و پتک جاسازی شده در خودروی قاچاقچیان افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، افزون‌بر ۶۰ اصله درخت تاغ از سوی متخلفان قطع شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران‌وبیدگل تشریح کرد: قاچاق چوب و قطع درختان در این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون کاهش ۸۰ درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشت.

وی اضافه کرد: نزدیک به یک تن چوب تاغ قاچاق از ابتدای سال‌جاری تاکنون از قاچاقچیان و متخلفان کشف و ضبط شده است.

شفیعی یادآور شد: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از ۲ به ۳۰ میلیون ریال، افزایش گشت‌های منابع طبیعی، متلاشی شدن چند گروه سابقه‌دار قاچاقچی و اطلاع رسانی رسانه‌ها از جمله علت‌های این کاهش چشمگیر قاچاق چوب در شهرستان آران‌وبیدگل به شمار می‌رود. 

وی با اشاره به اقلیم کویری آران‌وبیدگل، بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت بیابانی برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان تاکید کرد و گفت: فعالیت سودجویان و قطع درختان در سال‌های گذشته موجب از بین رفتن بخشی از تاغزارهای این شهرستان شده است. 

شفیعی اضافه کرد: شهرستان آران‌وبیدگل با برخورداری از افزون‌بر ۱۰۰ هزار هکتار جنگل‌ دست کاشت تاغ، نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را دارد که باید به صورت ویژه از جانب دولت مورد توجه قرار بگیرد.

آران و بیدگل با گستره ۶۱۰ هزار هکتاری، ۱۰۲ هزار هکتار کانون بحران دارد و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان‌های ماسه‌ای کشور به شمار می‌آید.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.