حمیدرضا تاملی روز جمعه در حاشیه بازدید سرزده از محل دفع زباله اردستان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: درپی تماس تلفنی شهروندان و اعلام شکایت از آتش زدن زباله‌ها و انتشار دود و بوی نامتبوع در فضا، با همراهی رییس اداره حفاظت محیط زیست و شهردار از محل بازدیدی صورت گرفت و با توجه به درستی گلایه اهالی، دستور رسیدگی سریع صادر شد.

وی افزود: پیمانکار ملزم شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به انجام تعهدات جهت دفن زباله‌ها با نظارت محیط زیست اقدام کند و برخورد قانونی لازم از سوی مراجع مربوطه هم صورت گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان نیز در این زمینه اظهار داشت: محل دفع زباله مناسب و مورد تایید است اما نحوه دفع زباله و مدیریت آن به هیچ وجه مناسب نیست.

حسین شواخی اضافه کرد: موضوع در سال‌های گذشته چندین‌ بار با شهرداری درمیان گذاشته شده و نشست‌های گوناگونی نیز برگزار کردیم که نتیجه بخش نبوده و حتی چند بار اخطار کتبی داده شد تا کاستی های موجود را برطرف کنند.

وی تصریح کرد: روزانه به طور میانگین نزدیک به ۲۰ تن  زباله در این مکان تخلیه می‌شود، در حالی که باید زباله را پیش از حمل در مبدا جداسازی کنند تا از حجم و وزن آن کاسته شود و پس از تخلیه نیز با لایه‌ای از خاک پوشانده شود که این کار صورت نگرفته و آتش زده می‌شود و دود ناشی از آن منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان اضافه کرد: با تاسف در نتیجه تغییر زیاد مدیریتی در شهرداری و جدی گرفته نشدن موضوع، تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته و چاره‌ای جز پیگیری موضوع از سوی مراجع قضائی وجود ندارد.

شهر ۱۶ هزار نفری اردستان با وسعت ۶۷۰ هکتار در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.