آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه شهر اصفهان با تبریک دستگیری روح الله زم مدیر کانال آمد نیوز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: این فرد جنایتکار زیر نظر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و با بودجه رژیم صهیونیستی مدیریت تولید شایعه، دروغ، بدبین کردن مردم نسبت به حکومت و ایجاد اختلاف و تفرقه را به‌عهده داشت.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران با ترفند خاصی او را دستگیر که موجب تعجب و حیرت رسانه‌های بیگانه شده است و به طور قطع از طریق او برخی خط و ربط‌های نفوذی‌های داخلی شناسایی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به راهپیمایی گسترده اربعین، اظهارداشت: مسوولان ایران و عراق باید به فکر سامان دهی اوضاع بین‌الحرمین، لوله کشی آب در طول مسیر کربلا و نجف، تعریض جاده‌های آن و درختکاری این منطقه باشند.
وی اضافه کرد: ملتی که چنین حماسه‌ای در اربعین خلق می‌کنند با جان و دل حاضرند هزینه‌های  این ساماندهی را پرداخت کنند کما اینکه  برخی از شیعیان کویت هزینه‌های بسیار بالایی در این راه صرف کرده‌اند.
وی اضافه کرد:  در مرزها باید بیشتر فعالیت عمرانی صورت گیرد و البته اقدامات خوبی شد که فرصت حضور میلیونها نفر فراهم شده است. 
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: موانع در طول تاریخ اجازه این حماسه را نمی‌داد ولی شیعه برغم سختی ها، گذشتن از جان و مال خود این راهپیمایی را در طول تاریخ داشته است و امروز به واسطه اقتدار شیعه چنین گسترش پیدا کرده است.
وی سالگرد شهادت شهید اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب را تسلیت گفت و ادامه داد: یک پنجم شهدای طلبه و روحانی و یک دهم شهدای کل کشور متعلق به اصفهان هستند و بی شک تعداد زوار اربعین استان در جایگاه نخست قرار دارد.
وی اضافه کرد: باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به گونه ای رفتار کنیم که چهره شهر رنگ بی دینی به خود نگیرد.
خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: اولین وظیفه امر به معروف و نهی از منکر متوجه خانواده‌هاست و باید در گام نخست امر به معروف و نهی از منکر را خانواده آغاز کرد.
وی با اشاره به آغاز هفته ورزش و تربیت بدنی، تصریح کرد: یکی از بهترین راههای حفظ سلامت ورزش است و ضرورت دارد  همه به ویژه خانم‌ها به این مساله توجه داشته باشند.
امام جمعه اصفهان توجه به ورزش قهرمانی را ضروری دانست و گفت: راه‌اندازی تیم‌های ورزشی توسط برخی شرکت‌های سهامی خاص که سهامدار آن مردم هستند، بدون اجازه سهامداران کاری اشتباه است.
وی با تاکید بر جایگاه ورزش همگانی گفت: اسلام برخی از ورزش‌ها همگانی را مانند شنا مورد تاکید قرار داد و حتی برخی از مراجع تقدیر بعد از نماز صبح نسبت به نرمش اهتمام ویژه‌ای دارند.
آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: رسانه باید ورزش و نرمش خانگی را به مردم آموزش دهند و تبلیغ کند، کاری که موجب رشد کشور نشود غلط است و لذا توجه به ورزش باید با این دیدگاه دنبال شود.
امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز با اشاره به تاکید اسلام در خصوص شکرگزاری از خدا، گفت: قدردانی از زحمات انسانی که نعمتی را به ما می بخشد در روایات دینی مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تشکر از زحمات همسران موجب استحکام خانواده می‌شود و عدم توجه به این ‌آموزه اخلاقی یکی از دلایل از هم پاشیدگی خانواده هاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.