سرهنگ حسین پورقیصری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بازگشت زائران اربعین از مسیرهای الیگودرز به سمت داران و داران به سمت نجف‌آباد و اصفهان، محورهای رفت و برگشت این مسیرها با پوشش پررنگ ترافیکی و کنترل شدید همراه است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس در این ایام به‌منظور ارائه خدمات بهتر به مردم در جاده‌های استان، به حالت آماده‌باش ۱۰۰ درصدی  درآمده‌اند و با مُتخلفانی که جان خود و سرنشینان خودرو را با خطر روبرو کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند، به‌شدت برخورد خواهند کرد.  

رییس پلیس راه اصفهان با بیان‌اینکه بیشترین حوادث رانندگی در استان ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است، اظهار داشت: زائران هنگام بازگشت از سفر معنوی کربلا از رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی خودداری کنند.

 وی هشدار داد: رانندگی با این وضعیت، احتمال خروج خودرو از جاده و واژگونی و تصادف را افزایش می‌دهد.

 سرهنگ پورقیصری در عین حال به رانندگان توصیه کرد که از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و تا حد امکان از رانندگی در شب هم خودداری کنند.     

وی با بیان‌اینکه هم‌اکنون ترافیک در محورهای غربی استان پرحجم است و خودروها بصورت زنجیروار تردد می‌کنند، اضافه کرد: رعایت کامل قوانین و مقررات ضامن سلامت مسافران است و آنان می‌توانند با عمل به قانون یک سفر مطمئن و سالم و بدون خطر داشته باشند و به‌سلامت به شهرهای خود بازگردند.

اجرای طرح ویژه ترافیکی همزمان با اربعین در راه‌های استان اصفهان

رییس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به طرح ویژه ترافیکی همزمان با روز اربعین بیان کرد: تردد خودروهای سنگین در روز شنبه ۲۷ مهر مصادف با اربعین حسینی در سه راهی فرودگاه(پل شهید دره شوری به سمت فرودگاه) و بالعکس ممنوع است.

پورقیصری، تردد خودروهای سنگین در اتوبان شهید آقابابایی از پل طیاره به سمت فرودگاه و بالعکس و همچنین بلوار آزادگان خمینی‌ شهر از میدان استقلال به سمت این شهر و چشمه لادُر و بالعکس، در روز مزبور را نیز ممنوع اعلام کرد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و این استان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی خود، به عنوان چهارراهی ترانزیتی، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.