اسماعیل بایبوردی روز پنجشنبه در آیین معارفه امام‌جمعه جدید آران‌و بیدگل افزود: امامان جمعه نقش مهمی در حفظ وحدت و توسعه پایدار کشور دارند که این نقش در سال‌های گذشته بسیار مثبت و سازنده بوده است.

وی بیان کرد: امامان جمعه در تبیین منویات امام راحل، رهبری فرزانه انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) نقش مهمی بر عهده دارند که در ۴۰ سال گذشته به خوبی ایفا کردند و مردم را در صحنه‌های گوناگون انقلاب نگه داشتند.

فرماندار آران‌وبیدگل با قدردانی از امام‌جمعه پیشین عنوان کرد: آیت‌الله موسوی در ۱۱ سال گذشته خدمات فراوانی در این شهرستان داشته و زمینه پیشرفت و توسعه منطقه را فراهم کرد.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان نیز در ادامه اظهار داشت: نماز جمعه به عنوان یک سنگر عبادی سیاسی در نظام اسلامی هر هفته با حضور قشرهای مردمی برای به دست آوردن معرفت دینی و الهی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان اضافه کرد: امامان جمعه با ایراد خطبه‌های انقلابی، همواره مردم را به حضور در صحنه‌های گوناگون انقلاب اسلامی تشویق کرده‌اند.

وی یادآور شد: امام جمعه جدید آران‌وبیدگل جزو انگشت شمار امامان جمعه کشور است که بیش از ۳۰ سال تجربه این جایگاه و حضور در فراز و نشیب‌های انقلاب را دارد.

 با اهدای حکم رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور از سوی حجت الاسلام حاج علی‌اکبری در ادامه این آیین به میزبانی سالن اجتماعات فرمانداری، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی به عنوان امام‌جمعه جدید آران‌وبیدگل معارفه شد.

سلیمانی متولد ۱۳۳۴ در روستای جوینان بخش قمصر از توابع شهرستان کاشان بوده و از سال ۱۳۶۸ تاکنون مسوولیت امامت جمعه در شهرهای لردگان، نطنز و چادگان را بر عهده داشت.

وی در این آیین اظهار داشت: آران‌وبیدگل شهرستانی انقلابی است و به تاکید رهبری فرزانه انقلاب، هدف اصلی در سنگر امامت جمعه ارتقای منطقه، حفظ اتحاد و استفاده از اندیشه‌ها و سلیقه‌های گوناگون خواهد بود.

امام‌جمعه جدید آران‌وبیدگل بیان نقد منصفانه در کشور را طبیعی دانست و تصریح کرد: خط قرمز ما در کشور و این شهرستان اسلام، نظام اسلامی، قانون اساسی و منویات رهبری فرزانه انقلاب است و در این چارچوب از دیدگاه همگان بهره خواهیم برد.

آیت‌الله سید محمد موسوی که پیش‌تر برای ۱۱ سال مسوولیت امامت جمعه آران‌وبیدگل را برعهده داشت، به عنوان امام‌جمعه خمینی‌شهر منصوب شده است.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.