رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل تبادل بین‌المللی، توسعه روابط علمی، حمایت از فعالیت های پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، شرکت در سمینارهای علمی و برگزاری برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت امضا شد.

مرتضی دهقان نژاد با بیان اینکه دیلیمان، یکی از دانشگاه‌های بزرگ و دولتی فیلیپین است، افزود: مسئولان این دانشگاه تمایل بسیاری به همکاری با دانشگاه های ایران دارند و با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی، آنها با تعدادی از دانشگاه‌های کشورمان آشنا شدند که منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری شد.

وی گفت: هیات فیلیپینی متشکل از ۱۴ نفر از رییسان گروه‌های آموزشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه دیلیمان مانند تاریخ، جامعه شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، فلسفه و ادبیات بودند.

دهقان نژاد با بیان اینکه دانشکده علوم اجتماعی یکی از سه دانشکده بزرگ دانشگاه دیلیمان است، اضافه کرد: این تفاهم‌نامه، فرصت مناسبی برای استادان و دانشجویان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان است تا با مراکز علمی این کشور ارتباط علمی و پژوهشی برقرار کنند.

وی ادامه داد: کشور فیلیپین در سال های اخیر روند رو به رشدی در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته و سطح علمی و کیفی دانشگاه‌های آن ارتقا یافته است.

رییس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، این تفاهم‌نامه را نخستین همکاری با آموزش عالی فیلیپین عنوان و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیشترین ارتباطات بین المللی دانشکده علوم انسانی با دانشگاه فرایبورگ آلمان است.

دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان حدود یکهزار و ۲۰۰ دانشجو با ۶۱ عضو هیات علمی دارد.

"ماریا برنادت آبررا"  رییس دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه دانشگاه دیلیمان فیلیپین، قبل از دانشگاه اصفهان در کاشان نیز حضور یافت و با رییس دانشگاه این شهر تفاهم نامه همکاری منعقد کرد.

دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است و با حدود ۱۲۰ مرکز علمی از ۷۰ کشور جهان، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.