عباس رضایی روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه راهبردی دولت الکترونیک در استانداری افزود: اگر قرار است دولت کاری انجام دهد، هدف آن کاهش رفت و آمد های مردم است.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم که مصرف انرژی و آلاینده‌های هوا کم شود و افراد از درون منزل بسیاری از کارهای خود را انجام دهند، چند مشکل دیگر بر مشکلات مردم اضافه نکنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تحقق دولت الکترونیک باید همراه و همگام با زیرساخت‌های استان باشد، نه اینکه با پیچیده کردن فرآیندها مشکلات افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:  چه بسا اجرایی شدن این امور ممکن است مشکلاتی در کار مردم ایجاد کند، چون هدف از دولت الکترونیک تسهیل در کار مردم است نه اینکه کار مردم سخت‌تر شود و مانعی در کار آنها ایجاد شود.

وی با اشاره به بررسی سه دستور کار جلسه امروز پیرامون سه مبحث CDI شهری، GNAF  و سامانه G4B.IR، گفت: تلفیق CDI شهری، GNAF  یکی از مباحث امروز کارگروه دولت الکترونیک بود که به دلیل اینکه هر کدام از این 2 طرح دارای مشکلات و نقصان هایی بود، تلفیق این 2 نیازمند برطرف شدن برخی خواسته های طرفین است.

رضایی اضافه کرد: بایستی شرایط اجرایی شدن این فرایندها را در استان احصا  شود، زیرا اگر بخواهیم یک دفعه همه این‌ها را با همدیگر انجام دهیم ظرفیت و  پتانسیل دستگاههای اجرایی چه شهرداری و مخابرات و پست اکنون پاسخگو نیست.

وی اظهارداشت: به همین جهت قرار شد این طرح به صورت آزمایشی در یک، دو یا سه شهر کوچک استان اجرایی شود تا مشکلات، نقایص و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شود و بعد به شهرهای بزرگتر و کل استان اصفهان تعمیم داده شود.

CDI شهری یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز دولت الکترونیک به منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی و فراهم کردن زمینه های خدمات رسانی دستگاههای اجرایی سطح شهر است که دارای سه زیر پروژه "ژئو پرتال"، "GNAF" (طرح نشانی استاندارد ملی) و "کاتولوگ های داده های مکانی" است.

بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات مورخ 11 شهریور سال 93، وشرکت پست جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی پایگاه نظام ملی نشانی گذاری مکان حور کشور با عنوان اختصاری GNAF  به عنوان طرح نشانی استاندارد ملی، شناخته شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین در خصوص سامانه G4B.IR ، به عنوانی درگاهی که با هدف رونق کسب و کار و فراهم کردن تسهیلاتی برای تولید طراحی شده است و دولت پذیرفته است که انجام شود، جز الزامات استان است.

وی اضافه کرد: زمینه‌های اجرای این طرح فراهم است ولی در قالب درگاه مطرح شده است و اگر چه مورد قبول است ولی جایگاه مباحث آن در دولت الکترونیک نیست.

رضایی گفت: جمع بندی این شد که این درگاه برای فعالان بخش اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن معرفی شود تا کار آفرینان، صاحبان صنایع و معادن از آن استفاده کنند و استانداری از این طریق به واسطه مسوولیتی که دارد بر آن سیستم نظارت خود را اعمال کند نه اینکه صرفا در حد حرف باقی بماند.

سامانه G4B.IR به عنوان درگاه دریافت مجوزهای کشور با همکاری معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت کشور راه اندازی شده است و استان های کشور ملزم به پیوستن به این سامانه هستند.

این سامانه در قالب چهار بخش داور، یاور، سام و نما در چهار حوزه رسیدگی به مشکلات، راهنمایی، مرجع واحد صدور مجوزها و نقشه راه استعلامات کشور فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.