علیرضا فخری زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان در فرمانداری، اظهارداشت: تعداد ازدواج در نیمه اول سال گذشته ۲۲۹ مورد و در مدت مشابه سال جاری ۲۲۳ مورد بوده است.

به گفته وی آمار طلاق ثبت شده سمیرم در نیمه اول سال ۹۷، ۲۸ مورد و در شش ماهه اول امسال ۴۵ مورد است که نشان از بیشتر شدن این پدیده اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه سازمان‌ها و نهادها تلاش و کار می‌کنند اما اینکه چرا آثار و نتایج محدودی را شاهد هستیم، تصریح کرد: تنها راه و مسیر حل و فصل اساسی و بنیادین این دست از مشکلات و آسیب ها، روی‌آوردن به قرآن و مبانی دینی و اخلاقی است.

معاون فرماندار سمیرم ادامه داد:  تاکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه خانواده ها و جامعه اسلامی باید بر مدار سبک زندگی اسلامی و ایرانی باشند نشاندهنده همین موضوع است که راه سعادت ما قرار گرفتن و بازگشت به  مسیر نورانی قرآن و اهل بیت است.

کارشناس امور اجتماعی اداره بهزیستی سمیرم در همین پیوند خاطرنشان کرد: انجام آزمایشهای شخصیت در گروه های مختلف جامعه برای دست یابی بهتر به آسیب‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی ضرورت دارد.

رضا منصورزاده افزود: انجام کار تحقیقی و پرسش نامه‌ای در بین اقشار مختلف برای پی بردن به چرایی برخی آسیب ها کمک بزرگی در این رابطه است که بخشی از این فعالیت‌ها را اداره بهزیستی و مراکز مشاوره وابسته به آن انجام می دهند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش سمیرم ادامه داد: شعار جهان امروز نه آموزش برای همه، بلکه تربیت برای همه است.

حبیب الله قاسمی تصریح کرد: آموزش مسیر و راه خود را می رود و روش های سنتی هم دیگر پاسخگوی نیازها، کمبودها و خواسته های نسل جدید نیست.

وی افزود: در دنیای امروز به نسبت دوران گذشته رفاه و آسایش بهتر و بیشتر شده اما آنچه کمتر شده است آرامش درونی و فکری است.

معاون آموزش و پرورش سمیرم افزود: نشاط به معنای آرامش درونی و معنوی موثر است و اگر قرار است کلاس و دوره آموزشی هم برگزار شود به یقیت باید به شکل کارگاهی باشد تا موثر واقع شود و محوریت آن نیز در دست نهاد تعلیم و تربیت باشد.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری سمیرم سپس خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم تاکید زیادی بر موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی بویژه با محوریت اخلاق مداری و معنویت دارند.

محمود افشاری اظهارداشت: این مطلب که بروز برخی مشکلات افزون بر ابزاری بنام فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به دلیل بی تفاوتی های عمومی است اما باید این نکته را هم مد نظر داشت که مردم هر شهر و محله ای باید خودشان برای ارتقاء بینش اعتقادی، معنوی و فرهنگی خودبکوشند و منتظر کسی نباشند.

وی تاکید کرد: دو قطبی سازی و ایجاد افکار دوگانه در اذهان عمومی نیز مسئله ای است که در مواقعی به بروز و ظهور برخی مشکلات دامن می زند و چراها و پرسش ایی در ذهن مردم ایجاد می کند که به دنبال پاسخ مناسب آن هستند تا قانع شوند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سمیرم در همین نشست بار دیگر بر برخورد با آموزشگاه های آزاد غیرمجاز تاکید کرد و ادامه داد: بارها و بیشتر از ۴۰ بار با نهادهای مختلف و مرتبط با ا ین مراکز مکاتبه هایی داشته ایم اما نتیجه بخش نبوده است.

به گفته محسن دشتی نباید به این آموزشگاه ها اجازه فعالیت داد چرا که به محض ایجاد مشکل همه ما و شهرستان را درگیر خواهد کرد و آن زمان دیگر کسی پاسخگو نیست.

سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.