فرود نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: استانداردسازی تصفیه خانه در جنوب شهر سمیرم از سال گذشته آغاز شد و تا اواخر خرداد ماه امسال ادامه داشت.

به گفته وی آزمایش‌های متعددی بر روی پساب‌های این تصفیه خانه انجام شده که مشکل خاصی نداشته اما به استاندارد ۱۰۰ درصدی مورد نظر ما نرسیده است.

مدیر آبفای شهری سمیرم ادامه داد: این موضوع در جلسه کاری چندی قبل استاندار اصفهان به شهرستان عنوان و بر کامل نبودن ۱۰۰درصدی استانداردها تاکید شد که در نهایت با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی موافقت کردند.

نصیری با بیان اینکه این اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان دیگر برای استانداردسازی کامل کم دارد از مدیران شهرستان و استان خواست با تخصیص کامل آن این اداره را در تحقق کامل طرح یاری کنند.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب این شهر ۲۰ موتور هوادهی نیاز دارد که قیمت هر کدام از این تاسیسات حدود ۱۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی یادآور شد: حدود ۱۰۰ کیلومتر از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر سمیرم در سال‌های گذشته اجرا شده و ۳۰ کیلومتر دیگر باقی مانده تا ۱۰۰ درصد جمعیت این شهر تحت پوشش این شبکه قرار گیرند، بنابراین تجهیز  تکمیل تصفیه خانه نیز ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.

این مدیر آبی شهرستان سمیرم تاکید کرد: بخش‌هایی از شهر سمیرم همچون محله قلعه در ورودی این شهر سنگی و صخره ای است و کار حفاری و احداث شبکه فاضلاب در آن هزینه بر، سخت و زمان بر است.

نصیری به موضوع مهم دیگری در رابطه با تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه فاضلاب سمیرم نیز اشاره داشت و گفت: این کار با امور آب منطقه ای است ما همچنان آن اداره کاری در زمینه انجام نداده است.

به گفته مدیر آبفای شهری سمیرم، دست کم در یک سال و نیم گذشته امور آب منطقه ای قدمی در این زمینه برنداشته و تکلیف پساب خروجی تصفیه خانه را روشن نکرده است.

شهرستان سمیرم در حوضه آبریز کارون بزرگ و شهید عباسپور قرار دارد و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.