فریدون اله یاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بومگردی و بویژه اقامتگاه بومگردی زمینه ساز توسعه گردشگری محسوب می‌شود زیرا در کنار آن می‌توان دامنه جذب گردشگران را افزایش داد و خدمات و محصلات بیشتر و گسترده تری ارایه کرد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر ۴۴۴ واحد بومگردی در استان اصفهان فعالیت دارد و سعی داریم این تعداد را تا پایان سال ۹۸ به ۵۰۰ واحد افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رفع موانع حقوقی را برای توسعه اقامتگاه های بومگردی ضروری دانست و گفت: وضعیت اسناد مالکیت در روستاها و شهرستانها به گونه ای است که در فرایند ثبت واحد بومگردی مشکلاتی رخ می‌دهد و در صورت رفع مشکل می‌توان افزایش این مجموعه‌ها را شاهد بود.

اله یاری با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بانک‌ها برای ارایه تسهیلات به بخش خصوصی و فعالان این عرصه ادامه داد: اقامتگاه‌های بومگردی باید از حیث ارایه خدمات در وضعیت مطلوبی باشند، بنابراین متولیان آن باید با جذب سرمایه بیشتر و سرمایه گذاری که خود انجام می‌دهند، زمینه ارتقای خدمات را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اضافه کرد: این استان از حیث گستردگی و تنوع آب و هوایی شرایط بسیار مطلوبی برای پذیرش گردشگر ایرانی و خارجی در طول ماه‌های مختلف و هر چهار فصل دارد، اما این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

وی به اهمیت ماندگاری هرچه بیشتر گردشگران در منطقه به عنوان یکی از ضروریات این صنعت اشاره و تصریح کرد: این امر نیازمند ایجاد جاذبه‌های بیشتر گردشگری است که از طریق آن مسافران به ماندن بیشتر در منطقه تشویق شوند.

گردشگری بومی یا بومگردی شاخه ای از هنر صنعت گردشگری است که از ابتدای دهه ۱۳۸۰ به شکل سازمان یافته در نقاط مختلف کشور از جمله اصفهان مورد توجه قرار گرفت و در سال‌های اخیر روندی روبه رشد را طی کرده است.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و گردشگری بویژه در مناطق شرق و غرب از جمله استان‌های پیشرو در رویکرد به بومگردی محسوب می‌شود.

این استان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یک هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، از کانون‌های اصلی توجه گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

۶۰۲۰/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.