با توجه به مصوبه بر اساس این ابلاغ پخت متعارف نان در همه رسته‌ها به صورت ساده است و اتحادیه صنف نانوایان موظف شده تا در اولین فرصت نسبت به تهیه و نصب وزن نان، نرخ‌نامه‌های جدید و دستورالعمال‌های بهداشتی در واحدهای صنفی زیر پوشش اقدام کند.

بر این اساس لواش ماشینی با وزن چانه ۱۹۰ گرم به بهای سه هزار ریال، تافتون تنوری با وزن ۳۰۰ گرم به بهای ۶ هزار ریال، بربری با وزن ۵۰۰ گرم به بهای هفت هزار ریال، سنگک تنوری با وزن ۴۵۰ گرم به بهای ۱۰ هزار ریال و سنگک ماشینی با وزن ۴۶۰ گرم به بهای ۱۰ هزار ریال باید در واحدهای نانوایی استفاده کننده از آرد یارانه‌ای باید عرضه شود.

همچنین واحدهای آزادپز موظف شدند تا نان لواش ماشینی با وزن ۱۸۰ گرم را به بهای چهار هزار ریال، تافتون تنوری با وزن ۳۰۰ گرم به بهای هفت هزار ریال، بربری با وزن ۵۲۰ گرم به بهای ۱۰ هزار ریال، سنگک تنوری با وزن ۴۵۰ گرم به بهای ۱۴ هزار ریال، سنگک ماشینی با وزن ۴۶۰ گرم به بهای ۱۴ هزار ریال و نان خشکه را به ازای هر یک کیلوگرم با بهای ۵۸ هزار ریال عرضه کنند.

افزایش قیمت نان در استان اصفهان در نشست مشترک ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان در استانداری مصوب و از هشتم مهر امسال ابلاغ شده بود.

مهر سال گذشته نیز قیمت نان در استان اصفهان نزدیک به ۱۰ درصد افزایش داشت اما آخرین مصوبه شورای آرد و نان برای نرخ‌گذاری قیمت نان، مربوط به آذر سال ۱۳۹۳ بود.

هم‌اکنون ۳۲۵ واحد نانوایی در شهرستان کاشان فعالیت داشته و ماهانه ۵۰ هزار کیسه آرد ۴۰ کیلویی یارانه‌ای بین آنها توزیع می‌شود.

کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.