منصور شیشه فروش عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک گروه ۱۰ نفره از کوهنوردان اصفهان از روز پنجشنبه هفته گذشته بمنظور دره‌نوردی به منطقه "ویژدرون" استان ایلام رفته بودند و قرار بود که جمعه برگردند که تاکنون از آنها خبری یافت نشده است.

وی اظهارداشت: این منطقه دارای دره‌های عمیق و مسیر دشوار و سختی است که از ایلام تا مهران ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه آب سد ایلام از این منطقه می گذرد و کار جستجو را برای نیروهای امدادی مشکل می کند گفت: بر این اساس هماهنگی لازم با مدیریت بحران استان ایلام و وزارت نیرو برای بستن دریچه های آب سد و همچنین شرکت مخابرات برای ردیابی تلفن های همراه مفقودان صورت گرفته است.

وی به اعزام یک تیم ۱۲ نفره از کوهنوردان اصفهان برای یافتن آنها خبر داد و گفت: این افراد امشب عازم ایلام می شوند.

منطقه گردشگری ویژدرون (بین ملکشاهی و صالح آباد) در استان ایلام واقع شده است.

حریق مراتع بویین و میاندشت مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مهار کردن آتش ۵،۵ هکتار از اراضی شهرستان بویین و میاندشت توسط عوامل امدادی خبر داد.

شیشه فروش افزود: علت ایجاد این حریق بی‌احتیاطی گردشگران در برپاکردن آتش در این منطقه گزارش شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ حریق در سطح ۳۲۴ هکتار از مراتع استان روی داده است.

وی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی تعداد حریق‌ها در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: امسال ۷۱ تیم امدادی به آموزش، کنترل و نظارت بر مراتع و محیط زیست پرداختند.

وی به گردشگران توصیه کرد که از برپاکردن آتش در محیط زیست و مراتع خودداری کنند زیرا این مناطق دارای ارزش حیاتی و اقتصادی برای کشور است.

وسعت کل منابع طبیعی ایران ۱۳۵ میلیون هکتار است که ۸۲ درصد کل مساحت کشور را تشکیل می‌دهد؛ از این میزان ۱۴.۳ میلیون هکتار اراضی جنگلی، ۳۲.۵ هکتار اراضی بیابانی و ۸۴.۵ هکتار اراضی مرتعی است.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.