آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های نماز جمعه کاشان در مصلی بقیه‌الله الاعظم (عج) این شهر افزود: آمریکا از همین رو همه تلاش خود را برای متوقف کردن قدرت دفاعی کشور به کار گرفته و با اعمال تحریم‌های ظالمانه می‌خواهد ایران را به زانو درآورد.

وی دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری را یادآور شد و بیان کرد: نیروهای مسلح باید همواره برای دفاع از آرمان‌های مقدس نظام آمادگی داشته باشند چرا که اساس رفاه جامعه در امنیت است و اگر امنیت در جامعه وجود داشته باشد، سایر موارد ممکن خواهد شد.

 نماینده ولی‌فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: امروز تنها باید مرزهای ایران حفظ شود، بلکه مرزهای اسلامی نیز باید حفاظت شود؛ چنان که زنجیره‌ای از مقاومت شکل گرفته در خاورمیانه، غرب آسیا، سوریه، لبنان، فلسطین، پاکستان و افغانستان نشات گرفته از افق بلند نیروهای مسلح است.

وی با تاکید بر لزوم مردمی بودن نیروهای مسلح تصریح کرد: اگر نیروهای مسلح کشوری مردمی نباشد، دچار شکست خواهند شد؛ هم‌چنان که در دوران دفاع مقدس مردم از جبهه‌ها پشتیبانی کردند تا به پیروزی دست یافتیم.

آیت الله نمازی اظهارداشت: آمریکا تصور می‌کرد با فشار بیشتر به ایران می‌تواند این کشور ولایی را به زانو درآورد، در حالی که امروز خود آنها دچار زحمت و مشکل شده و طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان ایالات متحده مطرح و زیر پایش سست شده است.

وی همچنین پیروزی‌های مجاهدان انصارالله یمن را موجب سرشکستگی ائتلاف سعودی، آمریکایی و صهیونیستی دانست و تاکید کرد: عظمت و قدرت رزمندگان اسلام از کربلا و عاشورا نشات گرفته که توانست توطئه دشمن را بی‌اثر کند.

 امام‌جمعه کاشان افزود: در زمان صدام، دشمن تلاش می‌کرد شیعیان عراق را از شیعیان ایران جدا کند اما این دشمنی‌ها امروز تبدیل به برادری شده است.

وی در ادامه به برگزاری آیین سنتی مذهبی قالی‌شیویان در مشهد اردهال کاشان اشاره کرد و یادآور شد: امامزاده علی بن محمد باقر (ع) سند افتخاری برای کشور و به ویژه کاشان است، زیرا نشانگر دروازه ورود ولایت به ایران از منطقه قم و کاشان بوده که با از این نعمت برزگ به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

آیت‌الله نمازی همچنین با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی، پلیس را مظهر اقتدار ملت عنوان کرد و از مردم خواست با نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی تعامل بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: دزدی‌ها، قاچاق مواد مخدر و فحشا در پرتو اقتدار، تدبیر، مهارت و حضور نیروی انتظامی از ورود به جامعه منع شده است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.