سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، افزود: تمام تمرکر دشمن بر فضای مجازی است و از این طریق تلاش می کند فکر و رفتار مردم را تحت تاثیر قرار دهد زیرا در فضای حقیقی کاری از پیش نبرده است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی فرصت و تهدید است، ادامه داد: به دلیل عدم اهتمام بر کنترل این فضا تهدید فراتر از تمهیدات شده است و لذا تمهیدات برای کنترل این فضا باید متناسب با آن باشد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد:  در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳۰۰ درصد برداشت های غیر مجاز افزایش داشت و همچنین هتک حیثیت افراد بیشتر شده است.
وی شناخت فضای مجازی را وظیفه همگانی دانست، تصریح کرد: تمامی دستگاه ها باید اهتمام ویژه ای در خصوص این فضا داشته باشند و باید کمک کنند تا جرم در  فضای مجازی کاهش یابد و زمینه های جرم خیزی در این فضا از این رود.
معصوم بیگی تصریح کرد: قرار بود از اول خرداد ماه امسال رمز دوم کارت های بانکی  پویا و یکبار مصرف شود  ولی بانکها در این زمینه اقدامی نکردند.
وی اضافه کرد: در ۶ ماهه گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شد که نشان می دهد روزانه ۱۲ بار زنگ پلیس ۱۱۰ در استان به صدا در آمده است و حجم عظیمی از عملیات های پلیسی را به خود معطوف می کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اخلاقی باید توجه داشته باشیم که اگر فضا آلوده شود، گرد و غبار  این فضای آلوده به چشم همه خواهد رفت و به ضرر همه خواهد بود.
وی ادامه داد: کسانی که می گویند این مسائل به ما ربطی ندارد، بدانند اگر اشکالی در اخلاق جامعه بوجود آید  همه با مشکل مواجه خواهیم شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: بر اساس ارزیابی انجام شده در پلیس کشور،  چهار درصد شکایت از انتظامی استان کاهش و رضایتمندی به آن  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
وی به رشد تولید و کشف مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و  اظهارداشت: در این زمینه کشفیات پلیس اصفهان ۷۱۱ درصد افزایش داشته است‌.
در تقویم جمهوری اسلامی از ۱۳ الی ۱۹ ماه مهر هفته نیروی انتظامی نامگذاری شد.
شعارهای این هفته به ترتیب برای روز جمعه "پلیس، جامعه ایمانی، ارزش‌های اسلامی، رأفت و مهربانی رویکرد ارزشی"، برای شنبه "پلیس، انضباط، اقتدار، امنیت پایدار رویکرد اقتدار" ، برای روز یکشنبه "پلیس، حرفه‌ای‌گرایی، تخصص، کارآمدی رویکرد تخصصی"، برای روز دوشنبه "پلیس ، آموزش همگانی، مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی رویکرد اجتماعی"، برای روز سه شنبه" پلیس، خدمتگذاری، پاسخگویی، امانت‌داری رویکرد مردمی، برای چهارشنبه "پلیس، دانش‌بنیانی، پژوهش‌محوری، روزآمدی رویکرد علمی" و برای روز پنجشنبه "پلیس، حماسه حسینی، ولایتمداری، ایثار و شهادت رویکرد جهادی" است.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.