مهدی اسدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، زمان برگزاری این رویداد فرهنگی ورزشی را بهمن ماه امسال اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، شاهین شهر، مبارکه و شهرضا برای میزبانی این جشنواره پیش بینی شدند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد نشاط و شادابی با استفاده از ورزش در بین جامعه روستایی و نشر فرهنگ توسعه کشاورزی برشمرد و افزود: تخمین زده می‌شود در مرحله پایانی این رخداد ورزشی بیش از ۸۰۰ ورزشکار حضور یابند.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: این جشنواره در رشته‌های فوتبال گل کوچک، والیبال، هفت سنگ مهارتی، طناب‌کشی، دو و میدانی (سرعت و استقامت) و چوب‌کشی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون مسابقات منطقه ای این جشنواره در حال برگزاری است و استان‌های برتر در مرحله پایانی حضور می‌یابند.

به گفته مسوولان وزارت ورزش و جوانان، اجرا و توسعه جشنواره خوشه چین به عنوان یک برند ملی در دولت تدبیر و امید، آثار ماندگاری در شادابی و انگیزه مردم در دراز مدت به همراه خواهد داشت و ۷۰ درصد اعتبارات از طریق این وزارتخانه و ۳۰ درصد هم منابع استانی تامین می‌شود.

براساس نتایج سرشماری ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر و دارای یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است که از این تعداد یک میلیون و ۴۱۲ هزار را خانوار شهری و ۱۹۶ هزار را خانوار روستایی تشکیل می‌دهند.

بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان اصفهان فعالیت می کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

۶۰۲۰/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.