مصطفی زمانیان روز سه شنبه در آئین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از نکات بسیار متمایز در رویدادهای معتبر بین‌المللی و مسابقاتی که به شیوه فعلی در جمهوری اسلامی برگزار می‌شود این است که نوع نگاه ما به نقطه انتهایی برگزاری مسابقات است.

وی با تاکید بر حضور بیشتر مردم  از مسابقات قرآنی، اظهارداشت : قرآن باید به شکل عملی در زندگی آنها پیاده شود و این موضوع به معنای این است که مردم از نخبگان قرآنی کشور انتظار دارند که در حل مسائل جامعه به آنها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه قرآنی خود را درگیر مسائل اجتماعی مردم نمی‌کند و باید این روند را اصلاح شود افزود: از امروز که در این رویداد باشکوه اختتامیه مسابقات ملی قرآن کریم در خدمت مردم هستیم نوع نگاه جامعه به افراد قرآنی متفاوت خواهد بود.

زمانیان با خطاب به قاریان قران یادآور شد: شما تنها یک قاری و حافظ قرآن نیستید بلکه بخش‌هایی از سرمایه اجتماعی نظام هستید که جامعه انتظار دارد بتوانید در تحقق بخشی از حرکت‌های اجتماعی به آنها کمک کنید.

وی با بیان اینکه مردم مشکلات خود انتظار دارند که از نخبگان قرآنی کمک بگیرند تصریح کرد: متاسفانه وقتی در یک حادثه  نخبگان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای کمک به مردم خرج می‌کنند و نباید جای نخبگان قرآنی در میان مردم مردم خالی باشد.

زمانیان ادامه داد : متاسفانه نگاه ما به جامعه قرآنی بسیار محدود است به نوعی که جامعه قرآنی را شرکت کنندگان ادوار مختلف مسابقات قرآنی در سازمان اوقاف و دستگاه‌های دیگر می‌دانیم.

عضو هیات امنای بنیاد مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت:  کارهای مبتنی بر نوآوری‌های قرآنی در کشور کمتر مورد توجه قرار گرفت و ما کمتر به آثار هنری که می‌تواند پیام‌آور آیات نورانی قرآن باشد توجه کرده‌ایم.

به گفته وی باید به نوعی برنامه‌ریزی کنیم که از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم قرآنی استفاده کرد.

حجت الاسلام محمد نقیب رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی  اظهار داشت: اگر جامعه ای می‌خواهد موفق شود باید قرآنی باشد و  یک راه مشخص و موفق را پیش بگیرد که این راه از قرآن می‌گذارد.

۳۵۴ نفر در مسابقات ملی قرآن کریم استان اصفهان در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم از ۶ تا ۱۱ مهر ماه در بخش برادران و از ۱۱ تا ۱۹ مهرماه در بخش خواهران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شده است.

/۶۰۲۶/۸۱۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.