ابراهیم محمد ولی روز سه شنبه در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان افزود: نگاه‌های منفی گذشته نسبت به آینده نگاه‌های مثبتی است، درست است که موانع و ایراداتی بر سر راه ما وجود دارد اما با حمایت مسئولان موانع و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت استان اصفهان در صنعت طلا و جواهر بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم برای کشور از این ظرفیت استفاده کنند زیرا صنعت طلا و جواهر ظرفیت بسیار بالایی دارد.

رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران تصریح کرد: صنعت طلا و جواهر می‌تواند در بحث ارزآوری و اشتغالزایی بسیار کمک کند،  هنر و فرهنگ ایران را می‌شود صادر کرد در صورتی که موانع و ایرادها برطرف شود.

وی به قوانین و مقررات دست و پاگیر فراروی این صنعت اشاره و اضافه کرد: در جلسات متعدد با سازمان صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی به این نتیجه رسیدیم که برای صنعت طلا و جواهر سند راهبردی تدوین شود از این رو در این سند راهبردی قرار شد تا سال 1404 ظرفیت‌هایی از صادرات و اشتغال‌زایی این صنعت ایجاد شود.

به گفته محمدولی، صنعت طلا و جواهر در هفت کشور دنیا حرف برای گفتن دارد که یکی از آن کشورها ایران است که متاسفانه اکنون صنعت طلای ایران را کنار گذاشتیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: طولانی شدن فرآیند ورود مواد اولیه و شمش طلا و ماندگاری صادرات در انبار گمرک از جمله مشکلات این صنعت است که باعث بالا رفتن هزینه تولیدکننده می‌شود که عدم رقابت با بازار جهانی را در پی دارد.

وی افزود: بسیاری از کشورها مصنوعات ما را خواهان هستند چرا که هنر و فرهنگ ما با آن‌ها نزدیک است اما مشکلات باعث شده که ما از چرخه جهانی عقب بمانیم.

محمدولی با بیان اینکه ناراحتی اصناف صنعت طلا و جواهر این است که گاهی به صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود، ادامه داد: از این رو در زمانی که نگاه‌های منفی از بیرون به کشور زیاد است باید از ظرفیت طلا و جواهر استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به تشکیل شرکت تخصصی جهت حضور در بازارهای صادراتی افزود: استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های موفق در حوزه مصنوعات طلا و جواهر آمار صادراتی آن در سنوات گذشته قابل اتکا بوده است.  

مسعود گلشیرازی با اشاره به سند چشم انداز 1404 استان ادامه داد: یکی از نقاط اتکا استان اصفهان و اقتصاد ملی بحث گردشگری است زمانی که از حوزه گردشگری صحبت می‌کنیم یعنی اینکه مصنوعات طلا و جواهر به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای همراه مسافر می‌تواند بازار هدف آن گردشگرانی باشد که باید به صورت ویژه بر روی آن برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: می‌طلبد که قوانین بالادستی مانند قانون ارزش افزوده که مورد اعتراض فعالان این حوزه است توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح و برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بیان کرد: در اتاق اصفهان خوشبختانه انجمن صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان شکل گرفته است و با برنامه‌های هدف‌دار و معطوف به هدف و تخصیص منابع مناسب جهت رسیدن به این هدف می‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به حضور هیات ایتالیایی در اتاق بازرگانی و حضور پنج کمپانی ایتالیایی در نمایشگاه طلای اصفهان افزود: راهی نداریم جز اینکه صنعت خود را به روز نگه داریم.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان از نهم تا دوازدهم در محل برپایی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپاست.

9913/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.