این نمایشگاه به مدت چهار روز در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان دایر است و شرکت‌هایی از اصفهان، تهران، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، اهواز و یزد آخرین دستاوردهای خود در حوزه طلا، فلزات گرانبها و سنگ‌های قیمتی را به نمایش گداشتند.

نمایشگاه طلای امسال با انسجام بیشتری نسبت به نمایشگاه طلای سال گذشته برگزار شد، همچنین تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات و ابزار طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی، تولیدکنندگان و واردکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی و فلزات گرانبها و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با موضوع نمایشگاه در این رویداد نمایشگاهی حضور دارند.

ویژگی‌های نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های گذشته را می‌توان رشد ۶۰ درصدی از نظر تعداد مشارکت‌کنندگان، توزیع متوازن جغرافیایی مشارکت‌کنندگان از سراسر کشور و پوشش گروه‌های کالایی تعیین شده برای نمایشگاه به ویژه از نظر گالری‌دارها و سازندگان مصنوعات طلا و جواهر دانست.

روسای اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور، مسئولان ادارات استاندارد از استان‌های مختلف و مدیران گمرکات سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شدند که بنا به پاسخ‌های رسیده، بسیاری از آنان از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

از جمله برنامه‌های جانبی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌للمللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان برگزاری کارگاه‌های تخصصی و آموزش همزمان با نمایشگاه و تدوین سند حرفه طلا و جواهرسازی با همکاری اداره کل استاندارد استان اصفهان، سازمان فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه علمی کاربردی طلا و جواهر تهران از جمله برنامه‌های جانبی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان به شمار می‌روند.

 سفیر ایتالیا در ایران ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه طلا و سنگ‌های قیمتی اصفهان گفت: ما از نمایشگاه بازدید و مشاهده کردیم تعداد زیادی از مشارکت کنندگان از کشورهای ایتالیا در این نمایشگاه حضور دارند.

جوزپه پرونه افزود: می‌خواهم قدردانی کنم از شرکت کنندگان ایرانی و ایتالیایی که تجهیزات بسیار خوبی از این صنعت را ارائه دادند که این تجهیزات نتیجه زحمات و تخصصی بوده که ایتالیایی‌ها در طول سال‌های متمادی به دست آوردند.

سفیر ایتالیا در ایران تصریح کرد: برخی از این شرکت‌ها در گذشته هم با ایران همکاری‌هایی داشتند، اما برخی از شرکت‌ها برای نخستین بار به ایران آمدند تا همکاری داشته باشند اما این چالش‌هایی را در زمینه بین‌المللی ایجاد می‌کند که همگی از آن آگاه هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین قدردانی می کنم از تلاش‌ها و اقداماتی که سازندگان طلا و جواهر در ایران و به ویژه شهر اصفهان انجام می‌دهند که به دلیل تلاش‌ها و زحماتی است که قرن‌های زیادی جمع‌آوری شده است.

پرونه اظهارداشت: مایه مباهات است که شرکت‌های ایتالیایی و ایرانی می‌توانند دانش و تخصص خود را در اختیار هم قرار دهند ما امروز اینجا هستیم تا با شرکت‌های ایرانی که با ایتالیایی‌ها و شرکت‌های ایتالیایی که با ایرانی‌ها می‌خواهند همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد : امروز با یک سری از مقامات اصفهانی از جمله استاندار اصفهان ملاقات داشتیم که نشست های بسیار خوبی بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: به لطف فعالان اقتصادی وجواهر امروز یکی از کیفی ترین نمایشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

علی یارمحمدیان در این آیین افزود: این نمایشگاه ملی و بین‌المللی است زیرا توسعه جغرافیایی پیدا کرد و از اقصی نقاط کشور در آن حضور دارند همچنین از لحاظ بین‌المللی مشارکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا و ترکیه در آن حضور دارند.

وی ادامه داد: امسال شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان میزبان اتحادیه‌های طلا و جواهر کشور بود تا هم‌افزایی و هم صدایی در این راستا افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اضفهان گفت: با پیگیری شرکت نمایشگاه‌ها، اتاق بازرگانی، اتحادیه طلا، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی مشارکت کنندگانی که در این نمایشگاه حضور یافتند از پرداخت مالیات معاف هستند و این مشکلی است که سال‌های گذشته شرکت کنندگان با آن روبه رو بودند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد ماشین الات صنعت طلا در استان اصفهان تولید می شود، همجواری استان یزد با این استان که در تولید جواهرات ۲۱ عیار زبانزد است مشارکت، مشارکت کنندگان در نمایشگاه استان اصفهان را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان از نهم تا ۱۲ مهر در محل برپایی نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان دایر است.

/۶۰۲۶/۹۹۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.