سید حسن قاضی عسگر روز سه شنبه در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان افزود: دستگاه‌های اقتصادی استان عزم جدی برای حل مشکلات و مسائل استان دارند تا روال کسب و کار طی شود.

وی ادامه داد: کاری که در استان آغاز کردیم تشکیل شرکت سنگ‌های قیمتی بود که اکنون به حد بالندگی رسید و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این تشکل اقتصادی به بار بنشیند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: از طریق دیپلماسی و ارتباط بین المللی می‌توانیم بسیاری مشکلات را حل کنیم، متاسفانه در سیستم دولتی قیمت تمام شده انجام فرآیندها بسیار بالاست که شایسته نظام نیست و با کوتاه شدن، به روز شدن و اصلاح فرآیندها هرچه سریع‌تر امور مردم را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: نقاط قوت و ضعف صنعت طلا باید شناسایی و تقویت شود، از این نظر نمایشگاه طلا مهم است که جز اولویت‌های استان به شمار می‌رود.

قاضی عسگر اضافه کرد: گردشگری، نساجی، مد و پوشاک و صنعت طلا از اولویت‌های اجرایی استانداری اصفهان به شمار می‌رود، تحریم‌ها نشان داد نقاط ضعف زیادی در کشور داریم از این فرصت باید استفاده تا نقاط ضعف برطرف شود از این رو مسائل و مشکلات باید احصا و اولویت‌بندی شود تا مسئولان بتوانند به مشکلات رسیدگی کنند.

هدف نمایشگاه نهادینه‌کردن اندیشه بازار در قالب ارتقای صنعت طلاست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه که با حضور ۱۱۴ شرکت داخلی و هفت شرکت ایتالیایی و ترکیه برگزار شد نهادینه کردن توسعه اندیشه بازار و توانمندسازی و شبکه سازی در قالب ارتقای طلایی‌ترین صنعت ایران زمین است.

هوشنگ شیشه بران افزود: رویکرد ۱۲ دوره قبلی و نمایشگاه امسال مورد توجه برنامه ریزی این آوردگاه تخصصی و وجه تمایز این رویداد و تمامی نمایشگاه‌های ایران زمین است زیرا این رویداد یک نمایشگاه تجاری صرف نیست و غرفه به غرفه‌اش بوی دغدغه و تعهد می‌دهد.

وی اضافه کرد: در لایه لایه تفکر شرکت کنندگان این نمایشگاه فکر دانش محور و دانش تعهدگرا به سمت اهداف متعالی جاری است، این نمایشگاه نماد تصمیم‌ها و تحقق تعامل‌هاست تا این صنعت روزهای طلایی‌تر داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان کرد: برای تحقق اهداف این رویداد تخصصی و باشکوه باید بدانیم جهانی شدن صنعت طلا با استانداردهای هویت بومی رویکردی است که می‌تواند سپهر مبتنی بر مبادلات اقتصادی را در فراسوی مرزها شکل دهد که این گام با ساخت شهرک طلا به اهداف خود نزدیک خواهد شد.

شیشه بران با بیان اینکه شهرک طلا و جواهر در کنار کارکرد اقتصادی  و بازرگانی بر پایه بوم گردشگری اصفهان برپا شد تا با احداث آن زمینه توریست گردشگری را محقق کند، تصریح کرد: باید توجه کرد که اتحادیه طلا به سمت سوق دادن صنعت طلای نصف جهان حرکت خواهد کرد زیرا این امکانی است که ظرفیت‌های بومی و نوین را تبدیل به امری جهانی می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: اراده اتحادیه بر توسعه آموزش پایه ریزی شده و دانش پذیری و دانش باوری رکن اصلی همکاران در تمامی مراکز طلا و جواهر است که این مهم با همکاری وزارت علوم با علمی شدن این صنف محقق می‌شود.

شیشه بران افزود: تولید محصول بدون ریخته‌گری و اتصال در این ردیف قرار می‌گیرد و نصف جهان همچنان پرچمدار تولیدات هنری است.

وی بیان کرد: تجارت بین المللی و حجم گردش مالی و سنگ‌های قیمتی در حدود هزار میلیارد است که باید در این راستا گام‌های استواری برداشته شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به تشکیل کنسرسیوم طلاهای قیمتی و نیمه قیمتی با حضور تشکل و فعالان بخش خصوصی، گفت: از این رو بدیهی است عرضه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فرصتی برای پیشبرد اهداف اقتصادی برای فعالان این صنعت است.

وی ادامه داد: حرکت شتابنده در مسیر ارزآوری و بهره وری مبتنی بر صادرات غیر نفتی ابزارهایی می‌خواهد که بخشی از آن در دست مسئولان است، اگر کار ماندگار می‌خواهیم حرکت شتابنده و بدون توقف باید همراه باهم باشد.

شیشه بران تصریح کرد: صنعت طلا صنعتی حساس است که با کوچکترین تنش دچار آسیب می‌شود از این رو باید راه را برای حل مشکلات این صنعت باز کرد زیرا اگر مسیر هموار شود جهش رشد این صنعت بیش از هرچیزی نمایان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس قیمت‌های اعلام شده در تارنمای اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال است.

بهای هر قطعه نیم سکه طلا امروز ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال فروخته شد؛ ربع سکه طلا نیز با افزایش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال قیمت خورد.

هر قطعه سکه طلای گرمی هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به فروش رفت.

اتحادیه طلا قیمت جهانی هر اونس طلا را یکهزار و ۴۶۸ دلار و ۴۱ سنت اعلام کرد، همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار چهار میلیون و ۵۱ هزار و ۴۱۰ ریال فروخته شد.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.