جوزپه پرونه روز سه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری اصفهان با اشاره به روابط نزدیک میان دو ملت ایران و ایتالیا افزود: اصفهان نقش مهمی در گسترش روابط ایتالیا با ایران دارد به طوریکه امروز نمایشگاه فلزات گرانبها و طلا در این شهر با حضور پنج نماینده ایتالیایی افتتاح می‌شود.

« سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان با حضور ۱۱۴ شرکت داخلی و نمایندگانی از ایتالیا و ترکیه امروز نهم مهر آغاز می‌شود.»

پرونه با تاکید بر اینکه همکاری‌های صنعتی ایتالیا با ایران همچنان توسعه و تعمیق می‌یابد، اظهار داشت: این ۲ کشور در بخش‌های مختلف از جمله ماشین آلات و کشاورزی نیز با یکدیگر همکاری‌های تجاری داشتند و وظیفه من به عنوان سفیر ایتالیا، گسترش آنهاست.

پرونه با اشاره به اینکه تحریم‌ها روی اقتصاد ایتالیا نیز تاثیر داشته است، تصریح کرد: اما فعالیت‌ها و روابط اقتصادی ما با ایران معطل این تحریم‌ها نماند و با شرایط جدید منطبق شد.

سفیر ایتالیا در تهران گفت: ما تلاش می‌کنیم با پشتیبانی از این روابط و انتقال اطلاعات درست از ایران، روابط موجود بین ۲ کشور در زمینه های فرهنگی، علمی، باستان شناسی و اقتصادی تقویت شود.

پرونه با بیان اینکه ایرانیان پس از چین،  بیشترین شمار دانشجویان خارجی در ایتالیا را تشکیل می‌دهند، افزود: لازم است گروه‌هایی از ۲ کشور باهم همکاری داشته باشند و لازم است برای فعال کردن چنین گروه هایی اقدام کرد.

سفیر ایتالیا در تهران با بیان اینکه چند سال گذشته به عنوان گردشگر به اصفهان سفر کرد، اظهار داشت: این شهر برای ایران نقشی را دارد که فلورانس برای ایتالیا ایفا می کند و با فعال‌سازی گروه‌های تجاری می‌توانیم روابط بیشتری با فعالان اقتصادی و گردشگری این خطه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز که به این شهر سفر کردم تغییرات مثبت بسیاری را در آن دیدم و شهری زنده و پاکیزه است و جاذبه‌های بصری فراوان دارد.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اصفهان با وجود همه مسائل، مشکلات و محدودیت‌هایی که دنیای استکبار به ویژه امریکا در زندگی مردم مانند غذا و دارو به وجود آورده است، پویا و فعال است، گفت: شریان‌های اقتصادی استان و کشورمان به معنای واقعی و با شور و نشاط در جریان است.

عباس رضایی با بیان اینکه دوستی مردم و دولت ایتالیا برای ایرانیان، اهمیت ویژه ای دارد، افزود: این ۲ کشور از دیرباز روابط حسنه ای با هم داشتند و امید است روز به روز ابعاد آن گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه این روابط نباید فقط محدود به مباحث فرهنگی و ادبی باشد، تصریح کرد: زمینه‌های بسیاری برای توسعه همکاری های اقتصادی در بخش‌های مختلف نیز وجود دارد.

رضایی به روابط خواهرخواندگی اصفهان با شهر فلورانس ایتالیا اشاره و خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که این قبیل روابط از جمله فرهنگی و گردشگری برای شهرهای دیگر ایتالیا همچون ونیز  نیز توسعه یابد.

فلورانس یکی از مهمترین شهرهای تاریخی و هنری اروپا و ایتالیا با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه این استان آماده پذیرایی از تورهای گردشگری ایتالیا در اصفهان است، اضافه کرد: جاذبه‌های فرهنگی و هنری اصفهان برای مردم ایتالیا جذابیت بسیاری دارد.

رضایی با بیان اینکه لازم است نشست های مشترک بین اتاق های بازرگانی اصفهان و ایتالیا برگزار شود، گفت: ممکن است محدودیت‌هایی برای دولت‌ها وجود داشته باشد اما این مسائل برای اتاق های بازرگانی کمتر است و آنها بهتر می توانند با هم مذاکره کنند.

سفیر ایتالیا در ایران برای شرکت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی و نیز حضور در مراسم آغاز نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته به اصفهان سفر کرد.

 / ۶۰۲۲ / ۳۰۱۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.