محمد عیدی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی، افزود: سال گذشته میلادی سهم آلمان از اقتصاد فرهنگی ۶۶ میلیارد یورو بود که در این راستا اشتغالزایی ۹۸۰ هزار نفری ایجاد کرد این در حالی است که کل صنعت خودروسازی آلمان درآمد ۵۵ میلیارد یورویی داشت ۵۵ هزار شغل ایجاد کرده است.

به گفته وی حرکت به سمت اقتصاد فرهنگ، شهر را پویاتر و نشاط اجتماعی و اقتصادی بیشتری در منطقه ایجاد خواهد کرد.

عیدی با بیان ای نکه باید به سمت مردم سالاری فرهنگی حرکت کنیم، اظهارداشت: در این راستا باید به سه شاخص از جمله احترام به تنوع و تکثر، رعایت حق دسترسی و حق تصمیم‌گیری شهروندان و توسعه برنامه‌های عرصه محور باید مدنظر قرار بگیرد..

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد : در جهان پر صدا و پر جاذبه امروز نیاز داریم امنیت فرهنگی خود ر ا حفظ کنیم.

وی با اشاره به شاخص‌ها و مولفه‌های شهر فرهنگی و شهروندی فرهنگی باید در ۶ شاخص شهروند مطالبه‌گر، مشارکت‌جو، هویت‌مدار، اخلاق مدار، سالم و خلاق داشته باشیم.

عیدی تصریح کرد: در سیر تحول مفهوم شهر ناچاریم به سمت شهر فرهنگی حرکت کنیم تا شهر زیست پذیر، معناگر و انسان محور داشته باشیم.

افزایش ۲۸ درصدی بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه این سازمان گفت: بودجه سال جاری حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون است که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته بودجه این سازمان چهار میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان بود که نسبت به سال قبل‌تر از آن منفی ۶۸ درصد بوده است، باید گفت کاهش بودجه به واسطه مشکلات اقتصادی و وظایف بیش از حد این سازمان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی تمام کشور را در برگرفت، افزود: شهرداری‌ها هم از این مشکلات مستثنی نیستند، از این رو با وجود مشکلات در روابط بین الملل، افزایش پنج برابری هزینه‌ها را هم داشتیم در این راستا سازمان باید رویکردهای حوزه سیاستگذار را در راستای برنامه شهردار و شورای شهر در راستای تحقق شهر فرهنگی محقق کند.

وی میزان مشارکت جویی اجتماعی را در ۲ سطح رسمی و غیر رسمی دانست و گفت: سطح رسمی به این معنا که دست نیاز به سوی تمام نهادها اعم از ارشاد، حوزه هنری، آموزش و پرورش و وزارت خارجه دراز کنیم و به نوعی بر کنشگران رسمی و غیر دولتی توافق بر سر اهداف فرهنگی ایجاد شود.

به گفته عیدی در صورتی که توافقات لازم ایجاد شود و مشارکت جویی را افزایش دهیم نشاط اجتماعی و فرهنگی افزایش می باید، از این رو برنامه‌های ‌اداره رویدادهای فرهنگی ۵۳ درصد، اداره سلامت ۸۰ درصد و اداره گردشگری ۴۷ درصد به صورت مشارکتی اجرا شده است که هزینه‌های سازمان در این راستا کاهش پیدا کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این مدت خلاقیت فرهنگی با نگاه اجتماعی را تقویت کردیم تا انگیزه و انگیزش ایجاد کنیم و شهروندان به فرآیند تولید فرهنگ ورود پیدا کنند.

تاکنون در سال جاری ۴۹۱ عنوان برنامه اجرا شده است

وی با اشاره به عملکرد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در مناطق ۱۵ گانه طی سال گذشته ۵ هزار و ۵۴۳ برنامه‌ اجرا شده است و یکهزار و ۴۲۲ عنوان برنامه داشتیم و این در حالیست که در سال جاری تاکنون ۴۹۱ عنوان برنامه اجرا شده است و برنامه‌های مناسبتی ۹۸۵ عنوان بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در تلاش هستیم سند فرهنگی شهرداری را تصویب کنیم که باید به تصویب کمیسیون فرهنگی شورا شهر برسد.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند دیپلماسی فرهنگی متوقف به اصفهان نشدیم، خاطرنشان کرد: می‌دانیم که فرهنگ منحصربه مرزهای جغرفیایی قراردادی نیست و باید فراتر را هم ببینیم.

عیدی با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: ۳۰ میلیارد ریال آورد شهرداری و ۳۰ میلیارد ریال آورد بنیاد سینمایی فارابی برای این جشنواره بود از این رو معتقدیم با توجه به جهش قیمت‌ها باید بودجه بیشتری در نظر گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: هر جشنواره‌ای باید بسترساز حوزه اقتصاد فرهنگ باشد و در کنار تامین هزینه‌های خود ارزش افزوده ای ایجاد کند زیرا اگر جشنواره در مسیر طبیعی خود پیش برود خلق ارزش می‌کند.

روز اصفهان از ۲۵ آبان برگزار می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه روز اصفهان امسال از ۲۵ آبان روز ایثار و حماسه مردم آغاز و تا یکم آذرماه ادامه دارد.

مرتضی رشیدی گفت: تمرکز بر فرهنگ و خرده فرهنگ‌های شهر برای روز اصفهان مدنظر قرار گرفت از این رو تلاش شد تا سلایق شهر و شهروندان فارغ از هر فضا تحت پوشش قرار داده شود به لحاظ دسته بندی مناطق برخوردار، کم برخوردار و محروم برای روز اصفهان پوشش داده شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۳ اداره از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه‌های پیشنهادی را بالغ بر ۱۰۰ عنوان برنامه به دبیرخانه ارسال کردند همچنین فراخوانی هم برای کانون‌ها، سمن‌ها و نهادهای مدنی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰ هزار خانه، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار توقفگاه، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری داراست.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.