محمدرضا مسیب‌زاده دوشنبه شب در مراسم اختتامیه بخش ترتیل چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در دانشگاه اصفهان  اظهارداشت: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که به برکت جمهوری اسلامی و رهبری در کشوری زندگی می‌کنیم که متبرک به نام قرآن است و خادمان این عرصه گرانقدر هستیم.

وی افزود: در ۳۵ سالی که خدمتگزاری آستان مقدس قرآن را بر عهده داشتیم باید بگویم عصاره همه ارزش‌هایی که برای آن خدمت کردیم در این جمله کلیدی نهفته است که کار گروهی مهم‌ترین فعالیتی است که در شرایط فعلی کشور برای قرآن کریم می‌توانیم انجام دهیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در طول این سالها فضای خوبی ارائه شد تا نهادهای مختلف کارهای مشترکی در زمینه قرآن انجام دهند، تصریح کرد: همسان شدن مسابقات شکوفه‌های قرآن و آموزش و پرورش و واگذاری مسابقات قرآنی زیر ۱۸ سال به آموزش و پرورش موید این همدلی است.

وی ادامه داد: انتظار داریم این همدلی در استانها، شهرها و تمامی مدارس مناطق مختلف گسترش یابد و با همراهی یکدیگر کارهای خوبی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی انجام دهیم.

مسیب زاده با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش در حوزه حفظ جزء سی ام به شکل جدی ورود کرد، بیان داشت: این موفقیت ها با همراهی و همدلی دوستان در اوقاف، ارشاد و شورای توسعه فرهنگ قرآنی امکان پذیر شدو حضور بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز و قشر فرهنگی در عرصه حفظ جزء سی ام قرآن کریم نشان از اهیمت موضوع دارد.

وی با اشاره به اینکه ما انتظار داریم مسئولان از این فعالیت های ارزشمند حمایت کنند، تاکید کرد: به عنوان خدمتگزار کوچک عرصه فعالیت های قرآنی حداقل انتظار ما این است که این خدمات نشر پیدا کند و چه جایی بهتر از رسانه‌هایی مانند صداو سیما برای نشر فرهنگ قرآنی وجود دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر مسابقات کشوری قرآن از طریق شبکه‌های قرآن و شبکه های مختلف تلویزیون پخش نشود و اگر مدیران نهادهای مختلف از برگزاری این مسابقات حمایت نکنند چه انتظاری برای نشر این فعالیت‌ها از سوی دیگر افراد می توانیم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همه ما امیدواریم در جمع خادمان قرآنی قرار گرفته و از معنویت افراد قرآنی فیضی کسب کنیم و نام ما در فهرست خدمتگزاران به ساحت قرآن ثبت شود.

مسیبی با تاکید بر این مطلب که نهادها وظیفه دارند با هم همراه و همدل شوند و همه باید در راستای پیشرفت کشور تلاش کنند، گفت: تبلور این همدلی تلاش در راستای نهایدنه کردن فرهنگ قرآنی است و در این راستا آموزرش و پرورش با قدرت این امر خیر را دنبال خواهد کرد.

/۶۰۲۶/۸۱۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.