محمد پناهی‌نژاد مدیر پردیس سینمایی اصفهان  روز جمعه به ایرنا گفت: نسخه‌های ترمیم‌شده سه اثر از این هنرمند از شنبه در نشست برنامه‌های پاییزی باشگاه فیلم هنر و تجربه در اصفهان به نمایش در می‌آید.

وی بیان کرد: این باشگاه در ادامه برنامه‌های هفتگی خود در فصل پاییز هم به نمایش نسخه‌های ترمیم شده آثار ایرانی می‌پردازد که در تازه‌ترین برنامه خود  سه فیلم "اون شب که بارون اومد"، "تهران پایتخت ایران است"  و "ندامتگاه" شیردل را با همکاری فیلم‌خانه ملی نمایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: مستند "اون شب که بارون اومد" که در سال ۱۳۴۷ ساخته شد، ماجرای یک روستازاده گرگانی را روایت می‌کند، این فیلم تا سال ۱۳۵۳ در توقیف بود اما در این سال و در سومین جشنواره فیلم تهران به نمایش درآمد که پس از اخذ جایزه بهترین فیلم دوباره توقیف شد.

پناهی‌نژاد خاطرنشان کرد: فیلم "ندامتگاه" تصویری از زنان گرفتار آمده در زندان است و "تهران پایتخت ایران است" زندگی بی‌خانمان‌ها در حاشیه‌ها و بیغوله‌های جنوب شهر تهران را روایت می‎کند.

وی تصریح کرد: ورود برای علاقه‌مندان به برنامه باشگاه هنر و تجربه آزاد و رایگان است اما با توجه به محدودیت سالن نمایش متقاضیان می‎توانند یک ساعت زودتر از محل گیشه بلیت دریافت کنند.

کامران شیردل مستند ساز مطرح کشور در ۲۳ اردیبهشت امسال با حضور در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، و دیدار با مدیران این مجموعه، مستندهای خود را به این مرکز هدیه داد و ابراز امیداواری کرد که با همکاری این مرکز، امکان دیده شدن آثارش توسط نسل جوان فراهم آید.

فیلم‌هایی که این مستند ساز  با بهترین کیفیت تحویل آرشیو مرکز گسترش شد شامل تهران پایتخت ایران است، حماسه روستازاده‌ گرگانی یا اون شب که بارون اومد، قلعه، مرواریدهای خلیج‌فارس- دُوبی، پیکان، بوم سیمین، ندامتگاه، آئینه‌ها، تنهایی اول، فولاد مبارکه است.

شیردل از سال ۱۳۴۳ با ساخت مستند ۱۰ دقیقه‌ای «آئینه‌ها» قدم به دنیای سینما گذاشت و در نیم قرن فعالیت، بیش از ۱۳۰ فیلم مستند مستقل، صنعتی و تبلیغاتی را تهیه و کارگردانی کرد. «صبح روز چهارم» و «دوربین» عناوین ۲ فیلم سینمایی هستند که در سال‌های ۱۳۵۱ و ۱۳۵۵ کارگردانی شد.

/۶۰۲۶/۳۰۸۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.