سرهنگ محمدرضا محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت به هیچ سازمانی اجازه عملیات عمرانی نخواهیم داد تا این طرح به خوبی انجام شود.

 وی با اشاره به این که براساس قوانین راهنمایی و رانندگی هرگونه عملیات عمرانی در سطح معابر و جاده‌ها باید با کسب مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی صورت گیرد، اظهارداشت: تمامی سازمان‌ها حتی شهرداری‌ها برای اجرای عملیات عمرانی در معابر شهری باید از پلیس راهور به علت عهده‌ داری مسوولیت ایمنی ترافیک، مجوز دریافت کنند.

رییس پلیس راهور اصفهان تصریح کرد: بر این اساس تا نیمه ماه مهر تمامی فعالیت‌های عمرانی در سطح معابر شهری به جز در موارد ضروری مانند ترکیدگی لوله‌های آب یا گاز، غیرقانونی است.

به گفته وی با سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در این مدت بدون مجوز اقدام به فعالیت های عمرانی کنند برخورد می‌شود.

محمدی به برپا نکردن نمایشگاه‌های پرمخاطب در شهرها تا نیمه ماه مهر اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای کنترل ترافیک و روان‌سازی تردد برای عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان صورت می گیرد.

وی به اقدامات ایمنی ویژه مدارس در راستای آرام سازی ترافیک اشاره و اضافه کرد: شهرداری‌ها پیش از بازگشایی مدارس موظف به طراحی خط کشی و سرعت گیرهای در محدوده مدارس شدند.

 رییس پلیس راهور اصفهان همچنین بر نظارت بیشتر بر سرعت و ظرفیت سرویس‌های مدارس تاکید کرد و گفت: سرویس مدارس باید به تناسب ظرفیتی که خودرو دارد، اقدام به جابجایی دانش‌آموزان کنند و در غیر این صورت با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

بنا بر آمار اداره کل پزشکی قانونی اصفهان در پنج ماهه سال جاری، ۴۸۷ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های برون شهری و درون شهری اصفهان جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۸۱ نفر یعنی ۱.۲۵ درصد افزایش داشته است.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

۶٩٩۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.