علی امیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه روحیه استکباری در حاکمیت آمریکا همچنان وجود دارد، اظهار داشت:  تئوری استثناگرایی که در مورد آمریکایی‌ها گفته می‌شد و آن‌ها فکر می‌کردند قبله جهان هستند و تمام مردم جهان باید از نظرات آنها پیروی کنند، رو به نابودی است.

وی بیان کرد: ابرقدرتی اقتصادی چین، مقاومت روسیه مقابل فشارهای آمریکا و نظرات متفاوت اتحادیه اروپا با آمریکا معادلات یکجانبه گرایانه آمریکا را تغییر داده است و دولتمردان این کشور باید واقعیت‌ها را بپذیرند نه اینکه قبل از مذاکره بگویند ما این درخواست‌ها را داریم و انتظار داشته باشند که این خواسته‌ها توسط طرف مقابل پذیرفته شود.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان درباره هفتمین سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل افزود:  گردهمایی رهبران جهان در مقر سازمان ملل، سنت دیرینه است که در سپتامبر هر سال با عنوان مجمع عمومی این سازمان برگزار می‌شود که در ادبیات روابط بین الملل با عنوان  دیپلماسی کنفرانس از آن یاد می شود. 

وی افزود: برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است تا در حاشیه آن، رهبران جهان با هم دیدار و بن بست های دیپلماسی را از طریق این دیدارها باز کنند.

امیدی با بیان اینکه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی‌هایی توسط رهبران جهان انجام و مواضع کشورها از طریق این سخنرانی‌ها اعلام می‌شود، اضافه کرد: آقای روحانی در در سفر اخیر خود به مقر سازمان ملل، دیدارهای دوجانبه با برخی از رهبران جهان انجام داد و درباره مسائل منطقه و جهان  با آنها گفت و کرد و در مجمع عمومی نیز در سخنرانی مواضع جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد که با استقبال جهانی مواجه شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ( اول مهر ) برای شرکت در در راس هیاتی بلندپایه سیاسی برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد.

دکتر حسن روحانی روز گذشته ( چهارشنبه ) در سخنرانی در هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه من به نمایندگی از ملت و کشورم، اعلام می‌کنم که پاسخ ما به مذاکره تحت تحریم، نه است، خطاب به دولتمردان آمریکا تاکید کرد: اگر پاسخ آری می‌خواهید همان طور که رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند، تنها راه برای گفت‌ و گو بازگشت به تعهدات است. 

۶۰۲۲/ ۲۰۹۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.