ابوالفضل توکلی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی مجتمع خدماتی - رفاهی بین راهی شهر زاینده‌رود با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریالی، در مساحت عرصه بالغ بر ۳۰ هزار مترمربع، مساحت اعیان ۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع و فضای سبز هفت هزار مترمربعی همزمان با هفته دفاع‌مقدس آغاز شد.
وی با بیان اینکه سرمایه این مجتمع خدماتی- رفاهی توسط بخش خصوصی و زمین آن توسط بخش دولتی تامین شد، افزود: این مجتمع شامل رستوران، جایگاه سوخت، غرفه‌های خدماتی و تجاری، مجموعه شهربازی و توفقگاه است.
شهردار شهر زاینده‌رود تصریح کرد: طرح‌های گردشگری در حوزه مشارکت‌های مردم بومی شهر زاینده‌رود از جمله طرح‌های بوم‌گردی و اقامتگاهی با هدف افزایش و تقویت حوزه گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی به این شهر ساحلی است.
وی ادامه داد: این طرح‌های مشارکت مردمی شامل احداث مجموعه تفریحی- گردشگری، باغ رستوران، مجموعه سوارکاری، بوم‌گردی، اقامتگاه و رستوران تپه ماهور است.
توکلی با اشاره به باقت قدیمی شهر زاینده‌رود خاطرنشان کرد: مردم بومی شهر زاینده‌رود با هزینه شخصی، براساس تفاهم‌نامه میراث فرهنگی و گردشگری و با رعایت مراحل قانونی لازم، به بازسازی و استحکام منازل قدیمی اقدام و بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای آن صرف کرده اند.
وی در خصوص ساخت باغ رستوران و مجموعه سوارکاری آرش ویژه آموزش این رشته ورزشی به گردشگران اظهارداشت: برخی از باغ‌های این شهر در راستای درآمدزایی در حوزه گردشگری، به باغ رستوران تبدیل می‌شود و تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برای آن صرف شده است.
شهردار شهر زاینده‌رود با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری گردشگری و صنایع دستی استان در راستای معرفی فرصت‌ها و بررسی مشکلات حوزه گردشگری در این شهر گفت: این برای اولین بار بود که این شورا در شهر کوچکی مانند شهر زاینده‌رود تشکیل می‌شد.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای سیاست‌گذاری گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از جمله معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل بازرسی استانداری اصفهان، مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و اعضای شورای اسلامی شهر زاینده‌رود از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی این شهر بازدید کردند.
شهر زاینده‌رود در مرکز شهرستان لنجان از شمال به جاده ارتباطی اصفهان–شهرکرد و اراضی متعلق به کارخانه ذوب آهن و تصفیه‌خانه باباشیخعلی، از جنوب به رودخانه زاینده‌رود، از شرق به شهرک واحد و اراضی غربی آن و از غرب به پل کله و شهرباغشاد محدود است.
با توجه به مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۷۹ با ادغام پنج محله پراکنده بیستجان، باباشیخعلی، کله‌مسلمان، کله‌مسیح و بهجت آباد این شهر در سال ۱۳۸۰ تشکیل و به نام شهر زاینده‌رود نامگذاری شد و هشتمین شهر شهرستان لنجان محسوب می‌شود.
قدمت مراکز پنج‌گانه‌ای که امروز جزء محلات این شهر به‌شمار می‌آیند به سال ۱۰۰۰ هجری و مقارن با عصر شاه عباس صفوی باز می‌گردد.
جمعیت این شهر بالغ بر ۱۵ هزار نفر و ساکنین آن اغلب بومی هستند.
۷۱۳۵/ ۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.