محسن گلابی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان افزود: از سال گذشته و قبل از آتش سوزی بازار تبریز اقداماتی در راستای بازار بزرگ اصفهان انجام شد و به سبب آنکه در سقف این بازار شبکه تار عنکبوتی از سیم‌ها قرار دارد ؛ جلسات  مشترکی با سایربخش‌ها ‌شامل دادستان، ‌دادگستری و ‌فرمانداری برگزار شد اما هنوز کار اجرایی برای ایمن سازی این بازار در مقابل حریق و سایر خطرات احتمالی آغاز نشده است.

وی گفت : اهم ‌مشکلات ما این است که از سازمان آتش نشانی در خصوص واحدهای تجاری استعلام نمی‌شود که این موضوع وظیفه مجمع امور صنفی است و  اگر ضابط قضایی داشته باشیم اماکن ناایمن را به سرعت پلمب می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: وجود کارگاه‌های طلاسازی در بازار بزرگ اصفهان با وجود کپسول گازی و اسید مشکلاتی را به وجود خواهد آورد از این رو باید این واحدها به مکان دیگری منتقل شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون هزار و 995 حریق و حادثه در واحدهای تجاری رخ داد که به صورت میانگین روزانه ۲ مورد حریق و حادثه در سطح شهر اصفهان برای اصناف بوده است.

« بازار تاریخی اصفهان با قدمتی افزون بر چهار قرن در کنار مسجد امام ، مسجد شیخ لطف الله  و عمارت عالی قاپو در مجموعه میدان امام (ره) قرار دارد.

این مجموعه هم اکنون در فهرست میراث جهانی قرار دارد.»

کاهش آتش سوزی در اصفهان 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان همچنین گفت: در یک سال منتهی به مهر ۹۸ تعداد حریق در این منطقه  نسبت به سال قبل آن ۲۵ درصد کاهش یافت به گونه‌ای که  از چهار هزار و ۶۶۸ فقره به سه هزار و ۵۰۹  فقره رسید.

وی همچنین با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی آمار حوادث در اصفهان افزود: حوادث در یک سال منتهی به مهر ۹۸ از ۶ هزار و ۳۹۹  فقره به پنج هزار و ۴۴۲  رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۵۰ مکاتبه با شهرداری به منظور لزوم جمع آوری ضایعات قابل اشتعال در سطح شهر به خصوص مناطق پرخطر انجام شد که به کاهش آمار حریق ضایعات به میزان ۴۱ درصد منجر شده است.

وی با اشاره به اهم دستاوردهای یکساله سازمان آتش نشانی گفت: دریافت ایزو ۱۷۰۲۰ در زمینه بازرسی فضاهای بازی وت جهیزات بادی و ایمن سازی پارک‌های بازی کودکان، افزایش عوارض ارزش افزوده بر تراکم از ۱.۱ درصد به ۳ درصد برای تمامی کاربری‌ها، پیگیری افتتاح ایستگاه‌های ۲۵ و ۲۶ و کلنگ‌زنی ساخت ۶ ایستگاه جدید و به کارگیری نیروهای جدید و اخذ مجوز اصلاحیه استخدام نیروی جدید برای سازمان از جمله اقدامات بوده است.

هفتم مهر هر سال در تقویم رسمی کشور روز آتش نشانی نامگذاری شده است.

۶۰۲۲/ /  ۹۹۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.