مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ مهر گفت: برای ساخت این مجتمع آموزشی با مساحت بیش از سه هزار و ۹۰۰ مترمربع، افزون‌بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد کتابچی افزود: این مجمتع بزرگ آموزشی با ۹ کلاس درس، به امکاناتی مانند آزمایشگاه، یونیت دندان‌پزشکی، سالن ورزشی چند منظوره، نمازخانه و سایت کامپیوتر مجهز است.

وی همچنین از بهره‌برداری ۱۰۰ کلاس درس خیرساز در قالب ۲۰ واحد آموزشی همزمان با آغاز سال ۹۸-۹۹ خبر داد و بیان کرد: بخشی از این کلاس‌ها در مناطق زلزله‌زده کشور از سوی خیران کاشانی ساخته شده بود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان اضافه کرد: ۶۳ کلاس درس و ۲ سالن ورزشی و اجتماعات دیگر نیز تا پایان سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش شهرستان کاشان خواهد شد.

رییس اداره آموزش و پرورش کاشان نیز در این آئین اظهارداشت: واحدهای آموزشی فرسوده این شهرستان که پیش‌تر ۶۰ درصد بود، با پشتکار خیران مدرسه‌ساز اکنون به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

حسین مقنی‌نصرآبادی، بهره‌برداری از ۱۰ طرح دیگر تا پایان سال‌جاری را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: همه این طرح‌ها با مشارکت خیران ساخته و امسال به طور میانگین هر ۱۵ روز یک طرح در شهرستان کاشان افتتاح شده است.

همچنین عملیات ساخت یک مجمتع آموزشی، رفاهی و تفریحی خیرساز در ادامه این آیین آغاز شد که قرار است با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در زمینی به وسعت ۱۰ هزار مترمربع با امکاناتی مانند استخر، سالن اجتماعات و مجمتع رفاهی تفریحی ویژه فرهنگیان ساخته شود.

سال تحصیلی جدید با حضور ۶۰ هزار و ۱۸۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در ۳۷۱ واحد آموزشی شهرستان کاشان آغاز شد که ۶ هزار و ۴۳۸ نفراز  آنها را کلاس اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.