حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی و تجلیل از ستارگان هنرستان هنرهای زیبای اصفهان اظهارداشت: کسب دانش و آموختن فرهنگ و هنر بی‌شک به الگوهای مناسب و مطلوب نیاز دارد و ایران و اصفهان از این الگوها فراوان دارد که نوجوانان و جوانان با مشاهده سبک زندگی و فعالیت آنان می‌توانند در راه کسب علم موفق‌تر باشند.

وی با بیان اینکه الگوسازی و هدف‌گذاری مناسب به پیشرفت فرهنگ و هنر منجر خواهد شد، تصریح کرد: دکتر حسابی، استاد فرشچیان و شهید صیاد شیرازی در کنار بسیاری از چهره‌های شناخته شده و الگوهایی بارز و موفق به شمار می‌روند که دانش آموزان و هنرآموزان می‌توانند این الگوها را در زندگی به عنوان سرلوحه قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخت، آگاهی و معرفت افزایی را در مسیر هنر و علم آموزی، مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ و هنر حوزه معرفت و آگاهی است و باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری، رفع موانع در آموزش از سوی متولیان و خود جویندگان هنر و علم را ضروری خواند و گفت: در صورت تحقق موضوع یاد شده می‌توانیم شاهد افزایش کیفیت آموزش باشیم. 

وی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان را مرکزی پرافتخار برای استان اصفهان و کل کشور دانست و افزود: این هنرستان با افزون بر ۸۰ سال قدمت، هنرمندان بی‌شماری را تربیت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان، مدرسه راهنمایی هنرهای زیبا و هنرستان شهرضا نیز در سال‌های اخیر در تربیت و آموزش موفق بوده‌اند و هنرمندان آنها در بسیاری از جشنواره های منطقه ای و کشوری خوش درخشیدند.

آیین آغاز سال تحصیلی و تقدیر از ستارگان هنرستان هنرهای زیبای اصفهان روز یکشنبه با حضور هنرآموزان، خانواده‌ها، معلمان و مدیران استانی در سالن اجتماعات سیتی سنتر این شهر برگزار شد.

در این مراسم نفرات برتر جشنواره‌های استانی و کشوری در بخش دختران و پسران در رشته‌هایی نظیر موسیقی، صنایع دستی و فیلم تجلیل شدند.

در حاشیه این برنامه، نمایشگاه هنرهای هنرآموزان هنرستان های هنرهای زیبای اصفهان و شهرضا مشتمل بر آثاری همچون نقاشی، نگارگری و خط گشایش یافت.

۶۰۲۲/ ۶۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.