سمیرم

امام جمعه سمیرم گفت: روشنگری های نیروهای مومن انقلابی در دوران پیچیده و آشفته امروز راهگشا و موثر است.

حجت الاسلام سیف الله د هقانی فیروزآبادی در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر در حسینیه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جنگ نرم فرهنگی یکی از نبردهای امروز دشمنان علیه ملت ایران است که سکولارهای داخلی نیز آنها را همراهی می کنند.

به گفته وی، یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری و کاستن از سُست کردن اعتقاد و ایمان مردم و نسل جوان با وجود ابزار رسانه ای و فضای مجازی افسار گسیخته، بهره گرفتن از تفکر و اندیشه نیروهای مومن و انقلابی است.

خطیب جمعه سمیرم با بیان اینکه، علاوه بر جنگ فرهنگی، نبرد اقتصادی همه جانبه با انوع توطئه ها و تحریم ها از سوی د شمنان دنبال می شود، افزود: تکیه بر نیرو و توان داخلی با راهبردی شبه دوران جهاد و حماسه ۸ ساله دفاع مقدس، ایران اسلامی را به سرمنزل موفقیت می رساند و دشمن را ناامید می کند.

وی با گرامیدشات هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد: این دوره ۸ ساله ثابت کرد تعدد و تکثر تعداد دشمنان و کشورها، تنها در برابر یک ملت مومن و معتقد نه تنها کارساز نبود بلکه به فرموده امام راحل(ره) باعث صدور آرمان های انقلاب به جای جای جهان و منطقه شد.

حجت الاسلام دهقانی اشاره ای نیز به فصل بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی داشت و گفت: مهمترین موضوع در نهاد تعلیم و تربیت، مسایل تربیتی و دینی است که باید بیش از پیش به آن پرداخت و توجه داشت.

به گفته امام جمعه سمیرم، روحیه انقلابی یک معلم به قدری تاثیرگذار و ارزشمند است که نسلی را مومنانه تربیت می کند و انسانی کامل و ارزشی تحویل جامعه و اسلام می دهد.

وی همچنین با تبریک پیروزی های انصارالله یمن در برابر سعودی ها، ادامه داد: آل سعود امروز در باتلاقی گرفتار است که هر روز بیشتر در آن فرو می رود و اگر ذلیلانه از این جنگ خارج نشود باز هم شاهد پیروزی های دیگر رزمندگان اسلام و نابودی تاسیسات خود خواهد بود.

۷۱۴۷

نایین

امام جمعه نایین با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی گفت : حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‌نظیرترین پدیده‌های تاریخ تبدیل کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهارداشت : یکی از بزرگ‌ترین فوائد این جنگ و دفاع هشت‌ساله، حفظ و تقویت روحیه انقلاب و حرکت، در نسل جوان ما و در جامعه ما بود.

امام جمعه نایین صبر، مقاومت و ایستادگی و استکبارستیزی را از دیگر شاخصه‌های مهم رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و بر الگوگیری نسل امروز از شهدا و ایثارگران تأکید کرد.

سجادی ادامه داد : مقاومت، عامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود و چنین مقاومتی در تاریخ بی سابقه و برگرفته از نهضت سیدالشهدا (ع) است و هشت سال مقاومت ملت ایران باعث شد که امروز مساله ایران مساله کشوری در محدوده مرزهای جغرافیایی نباشد.

۷۱۳۶

کاشان

امام‌جمعه موقت کاشان با اشاره به همزمانی سالگرد آغاز دوران دفاع مقدس و ماه محرم، مشابهت‌های این دو حماسه را برشمرد و مقاومت در سایه پیروی از امام و رهبری را تنها را نجات ملت‌های مسلمان در هر دوره‌ای عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بزرگ‌داشت مقام شامخ شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنها که هشت سال در برابر دشمن ایستادند، افزود: حضرت امام حسین (ع) در راه دفاع از حق، عزت طلبی، مبارزه با ستم، نترسیدن و تسلیم نشدن در برابر دشمن به شهادت رسیدند و حتی بهترین افراد خود را نیز فدا کردند و امام خمینی (ره) نیز درسی را پس دادند که از مکتب آن حضرت آموخته بودند.

وی بیان کرد: شب‌های عملیات برای رسیدن به خط مقدم افراد از هم سبقت می‌گرفتند و فرمانده ما همان راهی را رفت که جدشان امام حسین (ع) پیاده کردند؛ از این رو عزت و شرافت برای ما ماند و خواری و بدنامی نصیب دشمن شد تا آن دوران، دفاع مقدس نام بگیرد.

امام‌جمعه موقت کاشان اظهارداشت: آن حادثه به شکلی دیگر امروز با فشارهای بیشتر در حال تکرار است و دشمن با همه توان به میدان آمده و از فشارهای اقتصادی تا تبلیغات و تهدید از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و تنها در زمینه نظامی نتوانسته هیچ غلطی بکند.

وی اضافه کرد: این شرایط هم مرهون همان دوران دفاع مقدس است که جوانان به کمک رهبر زمان خود شتافتند و ما را به خودکفایی رساند و عزت، امنیت، اقتدار و تمامیت ارضی کشور را حفظ کرد.

اسلامی‌تبار تصریح کرد: امروز ابر قدرت دنیا احساس می‌کند که نه تنها نمی‌تواند از هم‌پیمانانش دفاع کند، بلکه از تامین امنیت خود نیز ناتوان است؛ اگر آنها از قدرت نظامی ایران نمی‌ترسیدند، حتی یک ساعت هم مهلت نمی‌دادند.

وی ادامه داد: اگر مسوولان در چندین سال گذشته به منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی لبیک گفته بودند، امروز وضعیت اقتصادی کشور تفاوت داشت.

امام‌جمعه موقت کاشان تاکید کرد: ملت ما امروز در برابر خود دو راه عزت یا ذلت را در پیش دارد و تنها راه نجات هم این است که در برابر فشارهای مضاعف مقاومت کرده و مطیع امر مقام معظم رهبری باشیم؛ اگر این امر تحقق یابد، چنان که امام راحل نیز فرموده‌اند، به کشور و ما آسیبی نخواهد رسید.

وی گفت: امروز دشمن ناچار است ما را به میز مذاکره بکشاند و با پراکنده گویی‌ها می‌خواهد که ما را گیج کند و همه مردم و مسوولان باید پیرو رهبری انقلاب باشند.

اسلامی‌تبار همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت انصاف افزود: اگر این امر در حوزه‌های مختلف از سوی همگان مورد توجه قرار گیرد، تحول مثبتی در جامعه ایجاد خواهد شد.

۸۱۲۳

آران‌وبیدگل

امام‌جمعه آران‌وبیدگل با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این روزها یادآور رشادت‌ها و شهامت‌های مردم سلحشور ایران است که هشت سال دفاع و مقاومتی جانانه داشتند و توانستند متجاوزان را به زانو درآورند.

آیت الله سید محمد موسوی در خطبه‌های نمازجمعه افزود: ملت سرافراز ایران در دفاع مقدس توانست برابر جبهه کفر و نفاق جهانی به پیروزی چشم‌گیری برسد و امروز به برترین قدرت در جهان اسلام تبدیل شود.

وی بیان کرد: امروز جهانیان می‌بینند که جبهه مقاومت به محوریت ایران قدرت برتر در جهان را دارد چنانچه که خواب را از چشمان دشمنان اسلام ربوده و نمونه آن مجاهدان در یمن و حشدالشعبی در عراق است.

امام جمعه آران‌وبیدگل به حملات سهمگین مجاهدان یمنی به عربستان اشاره کرد و گفت: این حملات ضربه بزرگی به صادرات نفت خاندان سعود وارد کرد که آغازی برای سقوط این حکومت مزدور است.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت به محوریت ایران در اوج قدرت است و در شرایط کنونی مذاکره یعنی تسلیم شدن در برابر فشار حداکثری آمریکا که به اشتباه فکر می‌کند، تسلیم خواسته‌های استکباری آنها خواهیم شد.

آیت الله موسوی در ادامه راهپیمایی اربعین حسینی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: این پیاده‌روی حسینی نمایش قدرت جهان تشیع است که امسال هم پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبری فرزانه انقلاب در جمع موکب‌داران اربعین حسینی یادآور شد: ایشان این راهپیمایی بزرگ را زمینه‌ساز تمدن اسلامی دانستند که باید همه ما در برگزاری پرشور آن نقش خود را ایفا کنیم.

۷۴۷۲/۸۱۲۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.