پاشاخانی سه شنبه شب در نشست خبری افتتاح نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی در سالن همایش‌های نمایشگاه اصفهان افزود: مجموعه دفاعی  با بهره‌گیری از نظام اکوسیستم نوآوری کشور به صورت اکوسیستم بومی نوآوری خود اقدام کرده است و صندوق حمایت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های نظام نوآوری و شتاب دهنده در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: ما باید در مجموعه‌های صنعتی و حکومتی نسبت به ایجاد هسته‌های دانا اقدام و از طریق این هسته شبکه‌های توانمند خصوصی را مدیریت کنیم.

معاون صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: شبکه‌های توانمند خصوصی متشکل از اساتید، نوآوران، دانشگاهیان، نخبگان و شرکت‌های خصوصی بوده که امروز بر مبنای توسعه دانش در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: صندوق به عنوان مامور مدیریت چرخه فعالیت نوآوران تاکنون حدود ۲۰۰ شرکت را تحت پوشش خود قرار داده است و از طریق همکاری با شرکت‌ها توانسته گلوگاه‌هایی را برعهده صنعت ملی و صنعت دفاعی مرتفع کند.

پاشاخانی بیان کرد: باتوجه به فعالیت صندوق در حوزه اکوسیستم نوآوری کشور به طور تقریبی با تمامی عناصر این اکوسیستم در حوزه ملی صندوق حمایت از تحقیقت و نوآوری در حال انجام فعالیت‌های مشترک است.

وی با بیان اینکه منابع ملی نیز برای توسعه فناوری در حوزه دفاعی، ملی و جذب مالی شرکت‌ها را تقویت می‌کند، اضافه کرد: حوزه فناوری شرکت‌ها به لحاظ گسترده در کشور محدودیتی ندارد و در تمامی زمینه‌ها ذیل منابع صندوق فعال هستند و پروژه‌ها را راهوری می‌کنند.

معاون صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری‌های دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: نکته قابل تامل این است که صندوق توانسته به عنوان قدیمی‌ترین صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری مدل بومی سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری را اجرا کند و بیش از نیمی از منابع صندوق صرف این حوزه شود.

وی گفت: تقریبا در تمامی استان‌های کشور از جمله استان اصفهان که پتانسیل بی نظیری در حوزه دانش و فناوری دارد نمایندگی داریم.

 به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه رونق تولید ملی از ۲۶ لغایت ۲۹ شهریور در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان دایر است.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.