غلامحسین شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به شهرداری های مناطق مختلف استان اعلام شد که قراردادهای خود با بهره برداران شهربازی ها را در زمستان یا ماه هایی که از این مکان ها بهره برداری نمی شود، منعقد کنند تا آنها فرصت کافی برای استاندارد سازی همه دستگاه های خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی و سلامت کودکان و نوجوانان در هنگام استفاده از وسائل نصب شده در شهربازی ها و زمین های بازی، اظهار داشت: به همه بهره برداران شهربازی های اصفهان نیز اعلام شد که در فصل زمستان نسبت به استانداردسازی وسائل و تجهیزات خود اقدام کنند تا در فصل های بهره برداری دچار مشکل و پلمب نشوند.

شفیعی با بیان اینکه این کار برای پیشگیری هرچه بیشتر از وقوع حوادث احتمالی در شهربازی ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: اگر زمان اعتبار بازرسی ایمنی تجهیزات شهربازی به اتمام برسد و تمدید نشده باشد، این اداره کل سریع نسبت به پلمب تجهیز اقدام می کند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از پلمب، لازم است بهره برداران شهربازی ها ۲ ماه قبل از اتمام اعتبار، درخواست مجدد بازرسی را اعلام کنند تا در آن فاصله زمانی، کار بازرسی و تمدید اعتبار انجام شود.

مدیرکل استاندارد اصفهان با بیان اینکه به طور معمول مدت زمان اعتبار بازرسی تجهیزات شهربازی، یک ساله است، تصریح کرد: این بازرسی ها برای برخی دستگاه ها که بیشتر استفاده می شود مانند رِنجر هر سه ماه یک بار انجام می شود.

شفیعی درباره آخرین وضعیت تله کابین صفه اصفهان توضیح داد: بهره برداران تله کابین در حال گرفتن مجوز استاندارد هستند و دلیل طولانی شدن فرایند آن، مشکلات مربوط به مدارک و مستندات طراحی بود  اما از نظر ایمنی مشکل ندارد.

وی با اشاره به اینکه تله سیژ ناژوان مجوز استاندارد و تاییدیه ایمنی را اخذ کرد، افزود: برخی مسائل مانند قطع شدن برق یا شکستن گیربُکس تجهیزات، مربوط به استاندارد نیست و جزو مشکلات فنی به شمار می آید اما آنچه برای اداره استاندارد اهمیت دارد این است که حادثه و خطری برای مردم پیش نیاید.

مدیرکل استاندارد اصفهان درباره دستگاه رنجر شهربازی صفه گفت: این وسیله هنوز پلمب است و گیربکس آن برای گذراندن آزمایش های ایمنی به آزمایشگاه معتبر کشوری منتقل شد.

۲۴ مرداد امسال از کار افتادن دستگاه رنجر در شهربازی صفه اصفهان به نهادهای امدادرسان مانند آتش نشانی گزارش و با حضور عوامل امداد و نجات، خرابی این دستگاه پس از حدود ۴۰ دقیقه رفع شد. رنجر، دستگاهی گِرد و دوار است که در انتهای یک اهرم بزرگ قرار دارد و توسط این اهرم چرخانده می شود.

شفیعی افزود: قبل از فصل تابستان امسال از شهربازی ها و مکان های پرجمعیت پارک بازی استان، بازرسی فنی بعمل آمد و ۷۵ تجهیز از ۲۵ مجموعه پلمب شد و سه واحد اخطار حقوقی دریافت کردند.

استان اصفهان ۱۲۶ شهربازی و زمین بازی بزرگ دارد که ۵۰ شهربازی در کلانشهر اصفهان است.

۳۰۱۱/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.