علیرضا صلواتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۶۰۰ دستگاه بیش از ۱۰ سال عمر دارند که باید جایگزین شوند اما به دلیل افزایش قیمت اتوبوس از ۵۰۰ میلیون به یک تا ۲ میلیارد تومان قادر به خرید این تعداد اتوبوس نیستیم و راهبرد خود را بر بازسازی اتوبوس‌های فرسوده داده‌ایم. 

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اصفهان که بیش از پنج سال عمر داشتند بازسازی شد و برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی بازسازی ۲۰۰ دستگاه دیگر در برنامه‌های این معاونت قرار دارد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: افزون بر این اقدام‌ها، موافقت فروش ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را به دست آورده‌ایم تا بتوانیم از این طریق زمینه خرید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس را برای ناوگان حمل و نقل درون شهری این کلان‌شهر فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه فرآیند قانونی فروش این اوراق در حال انجام است، گفت:  همزمان در حال مذاکره با شرکت‌های داخلی و خارجی برای خرید اتوبوس هستیم. 

۲۵ درصد سفرهای درون‌شهری اصفهان افزایش می‌یابد   

صلواتی با اشاره به اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان و کاهش دغدغه آنها برای تردد، ساماندهی سفرهای درون‌شهری این کلان‌شهر را در برنامه دارد، اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید حدود ۲۵ درصد سفرهای درون‌شهری افزایش می‌یابد و این فرصتی است تا مدیران شهری برنامه‌های بهتری را برای ارائه خدمات به شهروندان تدارک ببینند. 

وی افزود: افزایش این حجم از سفرها موجب می‌شود تا بخش بزرگی از ناوگان حمل و نقل درون‌شهری در اختیار خدمات‌دهی به دانش‌آموزان و دانشجویان قرار گیرد و به همین منظور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اول شهریور امسال اقدام به تشکیل ستاد مهر با حضور دستگاه‌های مرتبط با حمل و نقل درون‌شهری از جمله راهور، تاکسیرانی، اتوبوسرانی، خدمات شهری کرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان کرد: در این ستاد تصمیم‌هایی برای روان‌سازی ترافیک خیابان‌های کلان‌شهر اصفهان اتخاذ شد که اعمال قانون برای رانندگان متخلف بویژه خودروهایی که در حریم ایستگاه‌های اتوبوس توقف می‌کنند از جمله آنهاست. 

به گفته وی ۹ گروه گشت بازرسی برای بررسی ترافیک شهر اصفهان در مهرماه تشکیل شده است و این گروه‌ها با حضور پلیس راهور از ۶ تا ۲۰ مهر براساس قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.

 سر فاصله قطار شهری اصفهان کاهش می‌یابد          

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به تردد دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات به شهروندان بویژه دانش آموزان و دانشجویان از اول مهر امسال ۲ رام به خط یک قطار شهری اصفهان افزوده می‌شود تا سرفاصله حرکت قطارها از ۱۵ به ۱۰ تا ۱۱ دقیقه کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه امسال استفاده بیشتر از خط یک قطار شهری اصفهان برای ارائه خدمات حمل و نقل درون‌شهری مورد توجه قرار دارد افزود: سرویس دهی برخی خطوط اتوبوسرانی اصفهان به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که مقصد آنها به ایستگاه‌های قطارشهری ختم شود و در این خصوص در حال احداث ۲ پارک سوار ویژه اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل درون‌شهری برای ایستگاه‌های صفه و قدس در ابتدا و انتهای خط یک قطار شهری این کلان‌شهر هستیم. 

صلواتی با اشاره به اینکه با دانشگاه‌های صنعتی، هنر و اصفهان نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا مقصد وسایل حمل و نقل دانشجویان این دانشگاه‌ها ایستگاه‌های خط یک قطار شهری قرار گیرد، گفت: همه این برنامه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان، دانشجویان و ساماندهی حمل و نقل درون‌شهری است تا شهروندان خدمات بهتری دریافت کنند. 

وی اظهار داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا زمان قطارهای خط قطار شهری اصفهان با حرکت اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل درون‌شهری این کلان‌شهر هماهنگ باشد و شهروندان با حداقل تاخیر به سفر خود ادامه دهند. 

پروژه ادامه خط یک قطار شهری اصفهان به سمت میدان استقلال متوقف است    

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه خط یک قطار شهری اصفهان قرار است تا میدان استقلال ( دانشگاه صنعتی) ادامه یابد اما در ایستگاه قدس ( شهرک کوثر در شمال اصفهان ) متوقف شده است، اجرای ادامه این طرح چه زمانی از سر گرفته خواهد شد، گفت: ادامه اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری اصفهان قرار ندارد و آنها به اجرای طرح خط ۲ قطار شهری این کلان‌شهر متمرکز شده‌اند. 

وی اجرای این طرح از لحاظ اقتصادی را نیز توجیه پذیر دانست و گفت: بخشی از قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس تا میدان استقلال از روی زمین عبور خواهد کرد از این‌رو اجرای این طرح با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

خط یک قطار شهری اصفهان از پایانه مسافربری صُفه واقع در جنوب این کلان‌شهر پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به ایستگاه قدس واقع در شمال اصفهان می‌رسد که قرار است در ادامه تا میدان استقلال ( دانشگاه صنعتی) امتداد یابد و قطار شهری شهرهای شاهین شهر و خمینی شهر به آن متصل شود. 

  هشت هزار خودرو در خدمت سرویس مدارس هستند 

صلواتی درباره اقدام‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای ساماندهی سرویس مدارس این کلان‌شهر گفت: براساس آمار امسال ۷۲ هزار دانش آموز در مقاطع اول و دوم ابتدایی از سرویس مدارس استفاده خواهند کرد که در این راستا جلساتی را با مسئولان آموزش و پرورش برگزار کردیم تا ناهماهنگی‌ها و مشکلات مربوط به تردد آنها به حداقل برسد. 

وی افزود: در سال تحصیلی جدید هشت هزار دستگاه خودرو در خدمت سرویس مدارس خواهند بود که تمامی رانندگان آنها از لباس متحد الشکل برخوردار هستند و ۱۰۰ بازرس از ۵۱ شرکت حمل و نقل بر کیفیت خدمات آنها نظارت خواهند کرد. 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه توقف سرویس مدارس مقابل آموزشگاه‌ها مشکلات ترافیکی در برخی نقاط شهر بوجود می‌آورد، اظهار داشت: برای حل این مشکل از مسئولان آموزش و پروش خواسته‌ایم تا حیاط مدارس برای سوار و پیاده شدن دانش آموزان مورد استفاده ناوگان حمل و نقل دانش آموزی قرار گیرد و تا حد امکان از قراردادن زنگ ورزش در ساعت های پایانی کلاس‌ها خودداری شود. 

 ۶۰۲۲/ ۲۰۹۳ 

    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.