محمد اعتدادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان یافتن کار تدوین برنامه اجرایی سال ۹۸ مستند به سند تحول بنیادین در این اداره کل و مناطق مربوطه افزود: در این مرحله کار تدوین برنامه ها در مدارس و آموزشگاه ها آغاز شده است.

وی اظهارداشت: برنامه اجرای تدوین شده در فرودین ماه با شرح وظایف و مأموریت هر کدام از معاونتها و ادارات داخلی آموزش و پرورش استان در اجرای سند تحول تصویب و مشخص شد و پس از بررسی در شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول استان و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان به صورت رسمی به مناطق و نواحی ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: پس از برگزاری کارگاهها و نشستهای توجیهی، کار تهیه برش منطقه ای این برنامه با مشارکت و همکاری کمیته های تدوین برنامه در هر اداره آموزش و پرورش آغاز شد. 

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که رویکرد جدید حاکم بر فرآیند برنامهریزی استان ، حرکت از برنامه های تفکیکی و جزیرهای به سمت برنامه های تلفیقی و یکپارچه و کاهش مکاتبات و ساماندهی به طرحهاست مجموعه برنامه های در هر ناحیه و منطقه با توجه به نیازها و مولفه های فرهنگی و اولویت ها تدوین و متناسب سازی شده است.

اعتدادی با بیان این که چهار کارگروه تخصصی به تفکیک دوره های تحصیلی و با شرکت کارشناسان ادارات مناطق و نواحی و نمایندگان مدیران و معلمان و انجمن اولیا تشکیل شد، گفت: در این کارگروه ها ضمن بررسی مجدد برنامه ها، هماهنگی بین بخشی و حذف طرحها و برنامه های موازی با نظر اعضا تیم انجام و در پایان در قالب یک مجموعه راهنمای عمل که نشان دهنده خط مشی ها و انتظارات منطقه و ناحیه از مدارس است ، به مدیران هر ناحیه و منطقه ابلاغ می شود.

وی تاکید کرد: پس از ابلاغ این مجموعه های چهارگانه به مدارس دوره های مختلف ، مدیران باید برنامه های خود را متناسب با شرایط و نیاز خود تدوین و در سال ۹۸ عملیاتی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان پرداختن به مدرسه محوری را جزو یکی از تأکیدات سند تحول بنیادین تحول آموزش و پرورش دانست و گفت: امروز مدرسه محوری در دستور کار آموزش و پرورش استان اصفهان قرار گرفته و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را بر اساس این اصل دنبال می‌کنیم، اختیاراتی به مدیران واحدهای آموزشی داده خواهد شد که مدیران بدانند که خودشان می‌توانند در مدرسه تصمیم گرفته و تغییر بدهند و تنها شاهد تغییر و بخشنامه نباشند.

وی با اشاره به فراهم شدن بستر اجرایی شدن این طرح افزود: بر این اساس مدیر باید خودش تغییر ایجاد کند و منتظر ایجاد تغییر نباشد؛ در طرح مدرسه محوری شرایط انتخاب مدیر هم بر اساس چهارچوب‌ها رقم می‌خورد.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت بیش از ۵۵۰ نفر از صاحبنظران و متخصصان امر و براساس یک فرآیند علمی و کارشناسی و در راستای عدالت آموزشی در سال ۹۰ تدوین شد و زمینه ارتقای کیفیت آموزش و پرورش را متناسب با شرایط زمان و در پاسخ به نیازهای کنونی فراهم کرده است.

این سند، نقشه راه و نسخه قانونی تعلیم و تربیت اسلامی و ملی است که مسیرهای قانونی خود را طی کرده و به تصویب رسیده است.

دست کم ۹۰۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان آغاز خواهند کرد.

۶۹۹۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.