حجت الله غلامی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بدون اعلام آمار و تلفات جاده‌ای این منطقه افزود: براساس برنامه ششم توسعه باید سالانه ١٠ درصد از حجم تلفات جاده‌ای و منجر به فوت را کاهش دهیم و  برای کاهش تلفات باید به هندسه راه ها پرداخته و نقاط پرحادثه در شبکه راه‌ها برطرف شود. 

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه که کمتر به آن پرداخته شده آموزش فرهنگ ترافیک است که بخش عمده تصادفات به این مهم بازمی‌گردد و برای همکاری و هم افزایی نیروها در راستای حل مشکل اساسی استان باید گام برداریم.

غلامی گفت: امروزه یکی از معضلات برنامه‌ریزی شهری مسائل ترافیکی و حمل و نقل است که در طول سال‌های متمادی خسارات جبران ناپذیری را بر مجموعه مدیریت شهری وارد کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: افزایش و توسعه روز افزون شهرها مشکلات جدی را به وجود آورده است و با رشد شهرنشینان از جمعیت روستایی کاسته می‌شود و سبب شده تا بیش از ٨٠ درصد جمعیت در اغلب نقاط کشور ساکن شهرها باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان  با ١٠٨ شهر ؛حجم سفر زیاد می‌شود، اظهار داشت: جمعیت کلان‌شهر اصفهان ۲ میلیون نفر است همچنین جمعیت در شهرهای استان به بیش از چهار میلیون نفر می‌رسد از این رو نرخ سفر برای کلان‌شهر اصفهان ٢.٢ سفر برای هر نفر و این نرخ در شهرهای استان ١.٩ سفر برای هر نفر است.

به گفته غلامی، حجم سفرهای پنج میلیونی استان بالای ١١ میلیون سفر خواهد بود که این سفرها بخشی از ترافیک درون و برون شهری را شکل می‌دهد ؛در کنار سفرها در بازه زمانی حجم سفرهای قابل ملاحظه به استان تهدید می‌شود که علت آن جاذبه خاص گردشگری و پتانسیل‌های متعدد است.

وی با اشاره به بحث حمل بار گفت: صنایع مادر در استان و کارخانه‌های  فولاد و پتروشیمی و توزیع فرآورده‌ها حجم حمل و نقل در استان را افزایش می‌دهد از این رو در بخش جابه جایی مسافر رتبه سوم و در بخش حمل بار رتبه نخست را در بین استان‌ها داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: با این گستردگی باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد تا تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

در این مراسم سرهنگ محمد رضا محمدی به جای سرهنگ رضا رضایی به عنوان رئیس پلیس راهور ناجا در اصفهان معرفی شد.

سرهنگ رضایی که از سال ۹۵ تاکنون رئیس پلیس راهور ناجا در اصفهان بود، به بازنشستگی نائل شد.

 / ۶۰۲۲ /  ۹۹۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.