حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در نشست کمیته مهارت اردستان با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح نیروهای کار ماهر بیان کرد: برای همه کارخانه‌ها و واحدهایی که تا پایان سال‌جاری در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسند، مشکل تامین نیرو انسانی وجود دارد.

وی افزود: سهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد اما انگیزه مجریان نیز در بهبود مسیر مهارت آموزی تعیین کننده خواهد بود.

فرماندار اردستان تاکید کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای باید با برنامه‌ریزی، آموزش‌ها را بر اساس نیازهای شهرستان ساماندهی کرده و رشته‌هایی را ارائه دهند که نیروهای موجود نیز بتوانند با افزایش سطح مهارت خود، در جاهای دیگر مشغول به کار شوند.

وی اضافه کرد: محیط‌های دانشگاهی اردستان نیز باید مورد توجه قرار گرفته از ظرفیت آنها جهت ترغیب دانشجویان به حرفه آموزی در کنار تحصیلات دانشگاهی اقدام شود تا دانشجویان از این رشته‌های کاربردی استفاده کنند.

تاملی با اشاره به ضرورت تغییر فرهنگ کار در اردستان تصریح کرد: بسیاری از افراد جویای کار حاضر به انجام هر فعالیتی نیستند و تنها شغل‌های خاصی را در نظر دارند؛ از سویی برخی با وجود چندین مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای نمی‌توانند در جهت خوداشتغالی گام برداشته و به دنبال شغل خدماتی هستند که پدیده جدیدی در شهرستان به شمار می‌رود.

در شرایطی که کارآفرینی بحث بسیار مهم این روزهای کشور به شمار می‌آید، تامین نیروی کار ماهر در اردستان به دغدغه اساسی مسوولان این شهرستان تبدیل شده است.

هم‌اکنون ۲ مرکز فنی و حرفه ای فعال پسرانه و دخترانه در اردستان، یک مرکز در زواره به صورت ثابت و در مهاباد و نیسیان به صورت سیار فعالیت دارد.

۶۶ واحد صنعتی نیز در شهرستان اردستان وجود دارد که از این میان افزون‌بر ۴۰ واحد با ظرفیت اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

۹ واحد تولیدی و صنعتی با ظرفیت اشتغال ۹۵۰ نفر تا پایان سال‌جاری در شهرستان اردستان راه‌اندازی خواهد شد که مجموع ظرفیت اشتغال (مستقیم و غیرمستقیم) پیش‌بینی شده برای این واحدها، نزدیک به یکهزار و ۸۰۰ نفر است.

پیش از این نرخ بیکاری در شهرستان اردستان ۹.۷ درصد اعلام شده بود.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرقی اصفهان واقع است.

۷۴۳۱/۸۱۲۳



  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.