مختار اسفندیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری ساکن فریدون‌شهر، داران، میانه بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان راهی مناطق گرمسیری خوزستان شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی مناطق سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان نیز با آغاز موسم کوچ، به کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر می‌روند، همچنین بالغ بر پنج هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان در روزهای آینده از چهارمحال و بختیاری، فارس و سمیرم به این شهرها برمی‌گردند.

مدیرکل امور عشایر اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی برای مدیریت کوچ و ارائه خدمات مناسب به منظور رفاه بیشتر عشایر گفت: ۵۰ درصد فرایند کوچ و انتقال دام‌ها به شکل  سنتی و پیاده است و برای باقی مانده عشایر از کامیون، وانت و تریلر استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تامین آب برای عشایر در ماه‌های گرم فصول بهار و تابستان امسال افزود: به همین منظور بالغ بر ۶۰ هزار متر مکعب آب در اختیار این قشر قرار گرفت و دیگر خدمات رفاهی و درمانی نیز در این ایام در نظر گرفته شد.

اسفندیاری اظهارداشت: گروه‌های سیار درمانی و خدماتی برای خود مردم در طول چند ماه اخیر فعال بوده است و موضوعاتی نظیر واکسیناسیون دام نیز بطور جدی دنبال شد.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی ، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

۶۰۲۲/ ۶۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.