مجید زینلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز عاشورای حسینی مردم عزادار استان ۸۵۰ واحد و  تاسوعا ۷۵۰ واحد خون پلاکت و پلاسما اهدا کردند که هزار و ۷۰ واحد از خون‌های اهدایی مربوط به شهرستان خمینی‌شهر بوده است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: طرح نذر خون از اول محرم در استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و موکول‌کردن ادای نذر خون به روزهای پس از تاسوعا و عاشورا اشکال شرعی ندارد.

وی به فعالیت ۶ پایگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا برای پذیرش نذر خون از سوی عزاداران اشاره کرد و گفت: میزان نذر و اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

زینلی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اهدای خون در دهه اول محرم در میدان خواجو اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، خوانسار، نجف‌آباد، شهرضا و گلپایگان فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نذر خون از اول محرم در استان اصفهان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تصریح کرد: بر اساس نظر مراجع تقلید، موکول شدن ادای نذر خون به روزهای پس از تاسوعا و عاشورا اشکال شرعی ندارد.

به طور میانگین روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند و این منطقه رتبه چهارم را در بین استان‌ها در این زمینه دارد.

۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

۶۰۲۲/  ۶۹۹۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.