لطفعلی جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دوشنبه ۱۸ شهریور امسال مصادف با تاسوعای حسینی، ۷۵۰ واحد خون، پلاکت و پلاسما توسط مردم عزادار حسینی در استان اصفهان اهدا شد که بیشترین آن با حدود ۵۲۰ واحد مربوط به شهرستان خمینی شهر است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ پایگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا برای پذیرش افرادی که نذر خون دارند، اظهار داشت: تا ظهر امروز عاشورا نیز بیشترین استقبال از نذر خون در خمینی شهر با بیش از ۵۰۰ واحد خون بود که آمار کامل آن فردا اعلام می شود.

جعفری با بیان اینکه میزان نذر و اهدای خون در روز تاسوعا در استان اصفهان نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: پایگاه های اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا در میدان خواجو اصفهان، خمینی شهر، کاشان، خوانسار، نجف آباد، شهرضا و گلپایگان فعال است.

وی با اشاره به اینکه طرح نذر خون از اول محرم در استان اصفهان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد، تصریح کرد: بر اساس نظر مراجع تقلید، موکول شدن ادای نذر خون به روزهای پس از تاسوعا و عاشورا اشکال شرعی ندارد.

جعفری اضافه کرد: افرادی که به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا نشدند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این اداره اقدام به گرفتن نوبت کنند.

به طور میانگین روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه می کنند و اصفهان رتبه چهارم را در بین استان ها در این زمینه دارد.

۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می دهند.

زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.