حجت الاسلام والسلمین محمدعلی انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علل بروز آسیب‌ها و بدعت‌هایی که در سوگواری‌ها مشاهده می‌شود باید در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد و بر همین اساس استفاده از کارشناسان و متخصصان حوزه‌های گوناگون که بتوانند مسائل را در ابعاد و وجهه‌های مرتبط تحلیل کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اصل هم افزایی و همکاری فیمابین اضافه کرد: از سوی دیگر تمامی نهادها و دستگاه‌های امور فرهنگی و دینی باید برنامه مشخص و متداومی برای این موضوع داشته باشند تا با افزایش انسجام و مشارکت بیشتر بتوان مسائل یاد شده را کمتر کرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: اصل سوگواری‌ها بدرستی انجام می‌شود، اما نیاز است بدعت‌های وارد شده را بخوبی شناخت  با فرهنگ‌سازی مناسب در راستای تقلیل آن کوشید، البته خرافات، آسیب‌ها و بدعت‌ها در سال‌های اخیر در مقایسه با گذشته کمتر شده است، اما باز هم جای کار دارد.

حجت الاسلام والسلمین انصاری با اشاره به اهمیت تشکیل یک کارگروه تخصصی در این زمینه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با هدف بررسی چالش‌های فرارو و کاهش بدعت‌ها بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، روز یکشنبه گذشته به ریاست استاندار اصفهان و با حضور اعضای نهادها و دستگاه‌های متولی در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد و در آن سعی کردیم با یک برنامه مشخص برای آینده گام برداریم، علاوه بر آن نهادهای مرتبط با ارایه راهکارهایی زمینه افزایش همکاری را مهیا کردند.

وی از برگزاری رویداد هفته قرآن و عترت در ماه های آینده در استان اصفهان خبر داد و افزود: زمان پیشنهادی ما برای این رویداد بهمن ماه امسال است، البته از سایر نهادهای متولی می‌خواهیم نظرات خود را درباره زمان و چگونگی برگزاری آن ارائه کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: همراهی اهالی قرآن و مشارکت مردم موجی از فعالیت های قرآنی و فرهنگی را در طول یک هفته در این منطقه به راه می‌اندازد و سبب ترویج فرهنگ قرآن و عترت در ابعاد وسیع‌تر خواهد شد.

در استان اصفهان پنج هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی فعالیت دارند که بیش از یکهزار و ۴۰۰ مورد از آنها مربوط به کلان‌شهر اصفهان است.

در کشور نیز از مجموع افزون بر ۹۰ هزار هیات مذهبی فعال، ۵۴ هزار هیات برنامه‌های ماه مبارک رمضان و مراسم سوگواری ماه محرم و صفر را برگزار می‌کنند. 

۶۰۲۲/ ۶۰۲۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.