ایرج حشمتی روز یکشنبه در سفر به تیران و کرون در نشست با فرماندار این شهرستان با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در عزاداری های محرم و صفر و سایر مناسبت‌های مذهبی گفت: مشارکت و همکاری مردم در بهبود وضعیت جامعه و رفع دغدغه‌های اجتماعی لازم است و باید شرایط همکاری آنها بیش از گذشته فراهم شود.

وی یادآور شد: مشارکت مردمی و تشکل های مردم نهاد برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کمتر استفاده شده است.
حشمتی افزود: سازمان محیط زیست متولی حفاظت و حراست از سرمایه‌های مهم جامعه است اما مشارکت مردم و دلسوزی جامعه نیز برای صیانت از منابع سرزمینی، ضروری است.

وی بیان کرد: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های مدنی در حفاظت و حراست از محیط زیست از برنامه های جدید این سازمان است که چنین رویکردی موجب افزایش همکاری ها و تعامل‌های بین بخشی و همچنین کاهش جرائم و تخلفات خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ادامه داد: در راستای افزایش مشارکت عمومی در حوزه محیط زیست، دستورالعمل‌های سازمانی بر اساس شرایط هر منطقه، بومی سازی شده است و متولیان محلی در امر برنامه‌ریزی، همکاری و اعلام نظر می کنند.

حشمتی با اشاره به مناطق حفاظت شده دالانکوه و قمیشلو در تیران و کرون خاطرنشان کرد: همکاری فعالان محیط زیست برای حفظ این منابع با احداث پاسگاه و تیم‌های مراقبتی در کاهش حوادث و جرایم موثر بوده و با افزایش این همکاری‌ها، وقوع حوادثی مثل آتش سوزی و تخریب این مناطق به صفر خواهد رسید.

با راه‌اندازی صنایع آلاینده در تیران و کرون موافقت نمی شود

فرماندار تیران و کرون نیز در این دیدار گفت: با راه‌اندازی صنایع آلاینده به منظور حفظ آب و هوای سالم در تیران و کرون موافقت نمی شود.

مجید حججی به شرایط آب و هوایی منطقه اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای آب و هوای سالم است و کمربند سبز استان اصفهان محسوب می شود و نباید به بهانه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، صنایع آلاینده در این منطقه فعال شوند.

وی ادامه داد: رونق و توسعه اقتصادی در این شهرستان بر محوریت کشاورزی، گردشگری و صنایع پاک است و از صدور پروانه برای صنایع آلاینده جلوگیری می شود.

حججی اضافه کرد: فیلترهای تمیز هوا یکی از راهکارهای کاهش آلایندگی است اما برخی از فعالان صنعتی به‌دلیل هزینه‌های بالای این دستگاه‌ها، در برخی از مقاطع زمانی، این تصفیه‌خانه‌ها را خاموش و آلودگی‌ها را در محیط رها می کنند.

فرماندار تیران و کرون تاکید کرد: حفظ محیط زیست از ضرورت‌های جامعه است و نباید به دلایل غلط و توجیه غیرمنطقی از بین برود.

این نشست با حضور بخشداران و جمعی از مدیران محلی تیران و کرون در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مجموع وسعت مناطق حفاظت شده استان اصفهان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است.

 مناطق شکار ممنوع اصفهان ۱۱ منطقه به وسعت حدود ۷۵۰ هزار هکتار است.

شهرستان تیران و کرون دارای دو منطقه دلانکوه و حیات وحش و پارک ملی قمیشلوست.

این شهرستان در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

۷۱۳۱/۶۰۲۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.